El protagonista d’aquesta història
de l’autor Anthony de Mello és un home avar que havia aconseguit cinc-cents mil
dinars i només pensava en com se’ls gastaria i en el bé que s’ho passaria. Però
a la vida no es poden
realitzar massa projectes... Sense que ell ho sospités, aparegué l’Àngel de la
Mort per a emportar-se’l d’aquest món. Arribà sigil·losament, l’agafà de la mà i començà a
desplegar les seves grans ales per aixecar-se al vol. L’home ric, quasi sense
poder reaccionar, veié que el final dels seus dies havia arribat i li suplicà,
d’una i mil maneres, que li permetés poder gaudir una mica més d’aquesta vida.
Però l’Àngel de la Mort no estava disposat a donar el seu
braç a tòrcer.
-“Per
favor, concedeix-me tan sols tres dies més de vida i, a canvi, et donaré la
meitat de la meva fortuna!”, li demanà agenollat.
L’Àngel
ni el va escoltar i començar a estirar-lo.
-“T’ho
suplico, pel que més vulguis, atorga’m tan sols un dia més en aquest
món i et lliuraré tots els diners que he estalviat en
la meva vida!”, continuà sense cap resultat.
Al
final, només obtingué uns instants per a poder escriure apressadament aquesta nota:
-“No malbaratis la teva vida acumulant diners. Viu! Els meus cinc-cents
mil dinars no em van servir ni per a comprar una hora de vida”.
(Conte traduït de la revista «Pronto»)
(Traducció: Josep Maria Corretger)
[Imatge extreta de: Wikipèdia. Pintura de: De Morgan, Evelyn
(1855-1919)]
EXERCICIS:
1. Realitza un
resum d’aquest conte amb valors.
2. Cerca al
diccionari tres paraules assenyalades amb color lila.
3. Explica el
significat de la frase feta: “Donar el braç a tòrcer”.
4. Pensa i escriu
un sinònim de cada mot:
sigil·losament:
atorgar:
lliurar: apressadament:
malbaratar:
5. Cerca informació
de l’autor, Anthony de Mello, i realitza’n una petita presentació.
6. Amb la lectura
del conte hem vist que els diners no ho són tot a la vida. Què faries si t’haguessis
trobat en la situació del protagonista del conte?
7. Comenta quin
aprenentatge has obtingut la lectura d’aquest conte amb valors.
8. Per què cinc-cents s’escriu amb guionet?
Justifica la seva escriptura segons les normes ortogràfiques.
9. Realitza una
il·lustració representativa d’aquest conte i justifica el perquè del teu
dibuix.
10. Inventa un
conte amb els mateixos protagonistes i que finalitzi d’una altra manera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada