En els nostres dies són molts els estudiants que no saben realitzar un powerpoint com a tal. Segurament, perquè de fet, cap docent s’ha aturat un moment per a explicar-los-hi el camí correcte. Llavors, quan arriba el moment de la presentació digitalitzada a l’aula et trobes amb la sorpresa. Ho veiem!
.Principals
passos per realitzar una presentació Powerpoint o similars:
1.
Cercar la informació que
necessites per a realitzar el treball. No t’oblidis de cercar
diverses fonts i fiables, per tal de verificar que no hi hagi errors.
No tot el que apareix a la xarxa és verídic.
2.
Seleccionar la informació que
pretenem mostrar als que la visualitzaran. Recorda que no pots
explicar-ho tot, per això, cal que la sintetitzis allò que voldràs
transmetre al quòrum que t’escolta.
3.
Extraure les dades més
destacades de la informació seleccionada. Pensa que en una pàgina
de Powerpoint mai hi haurien d’aparèixer més de 8 línies, fa
lleig, avorrirà els oients i es veurà recarregat, demostrant que no
saps resumir allò essencial. Sinó que has fet el famós «còpia i
enganxa» d’informació. És important, no realitzar un Powerpoint
extens de pàgines, ja que adormirà a l’audiència. I no t’oblidis
d’emprar la regla: ordre, brevetat i claredat.
4.
Citar les fonts consultades a la
webgrafia.
5.
Afegir algunes fotografies,
escollir una presentació agradable i animació adequada a l’hora
de canviar la pàgina. Així com també, emprar un cos de lletra que
sigui visible. Dóna-li un toc professional i que no es vegi que ha
estat feta per un alumne d’ESO. Tot això farà el Powerpoint més
vistós.
A
l’hora de realitzar la presentació del Powerpoint a classe:
.Recorda
que mai has de llegir cada pàgina:
sinó
destacar allò bàsic també a nivell oral. Ara bé, sí que et pot
ajudar com a guia, i tu llavors, afegir informació. La presentació
ha d’haver estat preparada a casa, és a dir, estudiada. Mai surtis
a fer una presentació digital a l’aula sense haver-la estudiat amb
anterioritat. Mai improvisis, ara bé, si t’oblidis de quelcom, sí
que és recomanable fer-ho per foragitar l’encallament.
.Al
final no t’oblidis de citar les fonts consultades, atès
que, donaran major credibilitat al teu treball.
.Anomena
la webgrafia i fonts bibliogràfiques de manera correcta.
T’ajudarà la següent pàgina web:
!!!!!Són
molts els estudiants que no citen les fonts bibliogràfiques
correctament. A l’ESO encara és admissible, emperò, a Batxillerat
i a la universitat, ja no. És una errada habitual i que devalua
força el treball.
!!!També t'ajudarà a realitzar la presentació a l'aula la fitxa següent:
http://llengilitcat.blogspot.com.es/2016/09/com-fer-una-exposicio-oral-adrecat.html
!!!També t'ajudarà a realitzar la presentació a l'aula la fitxa següent:
http://llengilitcat.blogspot.com.es/2016/09/com-fer-una-exposicio-oral-adrecat.html
(Imatge
extreta de: Slideshare)
!!EXERCICIS:
1.
Indica els passos correctes per tal de realitzar una presentació en
format digital a l’aula.
2.
Esmenta dues coses que no s’han de fer en una presentació en
format digital a l’aula.
3.
Proposa diferents programes per realitzar presentacions digitals que
no siguin en Powerpoint i explica com funcionen.
4.
Aventura’t a realitzar una presentació en format digital d’un
tema que t’agradi.
5.
Cerca a Internet una presentació de llengua o literatura catalana
que contingui errors i esmenta’ls.
6.
Autoavalua’t: com feies les presentacions digitals abans de llegir
aquesta fitxa? Per què? Quins errors realitzaves? Algun
docent alguna vegada s’havia aturat a explicar-te com s’havien de
realitzar? Per què? Què has fet per millorar en aquest tema?
T’ha ajudat la present fitxa per a revisar les teves presentacions
digitals i fins i tot, per millorar-les? Com? Raona les teves
respostes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada