dimarts, 26 de setembre de 2017

Com realitzar una presentació digital a l'aula. Adreçat a tot l'alumnat



En els nostres dies són molts els estudiants que no saben realitzar un powerpoint com a tal. Segurament, perquè de fet, cap docent s’ha aturat un moment per a explicar-los-hi el camí correcte. Llavors, quan arriba el moment de la presentació digitalitzada a l’aula et trobes amb la sorpresa. Ho veiem!

.Principals passos per realitzar una presentació Powerpoint o similars:

1. Cercar la informació que necessites per a realitzar el treball. No t’oblidis de cercar diverses fonts i fiables, per tal de verificar que no hi hagi errors. No tot el que apareix a la xarxa és verídic.

2. Seleccionar la informació que pretenem mostrar als que la visualitzaran. Recorda que no pots explicar-ho tot, per això, cal que la sintetitzis allò que voldràs transmetre al quòrum que t’escolta.

3. Extraure les dades més destacades de la informació seleccionada. Pensa que en una pàgina de Powerpoint mai hi haurien d’aparèixer més de 8 línies, fa lleig, avorrirà els oients i es veurà recarregat, demostrant que no saps resumir allò essencial. Sinó que has fet el famós «còpia i enganxa» d’informació. És important, no realitzar un Powerpoint extens de pàgines, ja que adormirà a l’audiència. I no t’oblidis d’emprar la regla: ordre, brevetat i claredat.

4. Citar les fonts consultades a la webgrafia.

5. Afegir algunes fotografies, escollir una presentació agradable i animació adequada a l’hora de canviar la pàgina. Així com també, emprar un cos de lletra que sigui visible. Dóna-li un toc professional i que no es vegi que ha estat feta per un alumne d’ESO. Tot això farà el Powerpoint més vistós.




A l’hora de realitzar la presentació del Powerpoint a classe:

.Recorda que mai has de llegir cada pàgina:
sinó destacar allò bàsic també a nivell oral. Ara bé, sí que et pot ajudar com a guia, i tu llavors, afegir informació. La presentació ha d’haver estat preparada a casa, és a dir, estudiada. Mai surtis a fer una presentació digital a l’aula sense haver-la estudiat amb anterioritat. Mai improvisis, ara bé, si t’oblidis de quelcom, sí que és recomanable fer-ho per foragitar l’encallament.

.Al final no t’oblidis de citar les fonts consultades, atès que, donaran major credibilitat al teu treball.

.Anomena la webgrafia i fonts bibliogràfiques de manera correcta. T’ajudarà la següent pàgina web:


!!!!!Són molts els estudiants que no citen les fonts bibliogràfiques correctament. A l’ESO encara és admissible, emperò, a Batxillerat i a la universitat, ja no. És una errada habitual i que devalua força el treball.


!!!També t'ajudarà a realitzar la presentació a l'aula la fitxa següent:

http://llengilitcat.blogspot.com.es/2016/09/com-fer-una-exposicio-oral-adrecat.html


(Imatge extreta de: Slideshare)



!!EXERCICIS:

1. Indica els passos correctes per tal de realitzar una presentació en format digital a l’aula.

2. Esmenta dues coses que no s’han de fer en una presentació en format digital a l’aula.

3. Proposa diferents programes per realitzar presentacions digitals que no siguin en Powerpoint i explica com funcionen.

4. Aventura’t a realitzar una presentació en format digital d’un tema que t’agradi.

5. Cerca a Internet una presentació de llengua o literatura catalana que contingui errors i esmenta’ls.

6. Autoavalua’t: com feies les presentacions digitals abans de llegir aquesta fitxa? Per què? Quins errors realitzaves? Algun docent alguna vegada s’havia aturat a explicar-te com s’havien de realitzar? Per què? Què has fet per millorar en aquest tema? T’ha ajudat la present fitxa per a revisar les teves presentacions digitals i fins i tot, per millorar-les? Com? Raona les teves respostes.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;