dilluns, 9 d’agost del 2010

Els tres tambors: Una cançó per a primer cicle d'ESO.


Avui us adjunto una petita cançó en romanç que em porta molts records de quan estudiava a primer de parvulari, així es deia abans els estudis pre-educació primària. Corria el curs 1980-81 quan els mestres del poble i en totes les excursions mentre anàvem en fila de dos en feien cantar cançons d’aquesta índole, per pur divertimento i entreteniment. L’he extret del cançoner popular de Joan Amades.


El romanç: "Els tres tambors"

Si n’eren tres tambors:
Venien de la guerra;
el més petit de tots
portà un ram de rosetes.
Ram, ram rataplam,
portà un ram de rosetes.


La filla del rei és
al balcó que es passeja.
-Vine, vine, tambor,
porta aquestes rosetes.
-No us donaré jo el ram
si no em deu l’amoreta.
-L’haveu de demanar al pare i a la mare.
Si ells diuen que sí,
per mi no s’ha de perdre.

Tambor se’n va a trobar
el rei i la reina:
-Déu te guard, rei francès,
vols dar-me la filleta?
-Ix-me d’aquí, tambor,
abans no et faci prendre.
-No em fareu prendre vos,
ni cap d’aquesta terra,
que allà en el meu país.
Hi tinc gent que em defensa.

-Digues, digues, tambor:
Qui és, doncs, el teu pare?
-El meu pare és el rei de tota l’Anglaterra.
-Vine, vine, tambor,
que et daré la filleta.
-No em sento grat de vós,
tampoc me’n sento d’ella,
que allà en el meu país
se’n veuen de més belles.


!! EXERCICIS:

-Explica breument de què va la cançó de "Els tres tambors".

-Saps què és un romanç? Argumenta-ho en dues o tres línies.

-Cerca informació de qui era el senyor Joan Amades i en què basà els seus esforços. Ho reescrius amb un mínim de cinc línies i un màxim de vuit.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;