Un grup de treballadors estava apilant serradures al magatzem d’una fàbrica de gel, quan un d’ells advertí, nerviós, que li havia caigut el rellotge del canell. Immediatament, els seus companys no dubtaren en interrompre el treball per a cercar-lo.
Acabaren prenent-se la cerca com una diversió, llençant-se serradura els uns als altres i armant una gran polseguera per tot el lloc. Però no donaren amb el rellotge. Llavors, decidiren deixar-ho i se n’anaren a prendre un cafè. Un jove, que havia estat observant l’escena, entrà al magatzem i, al cap de poca estona, es presentà davant el grup amb el rellotge a la seva mà.
-On estava? -li preguntaren.
-Doncs al magatzem -contestà el jove.
-No pot ser -respongueren-.
L’hem cercat per tot arreu. Com has aconseguit trobar-lo?
He anat per feina completament en silenci fins que he escoltat el suau tic-tac del rellotge i l’he tret de sota de la serradura.
Aquesta petita història ens professa que, si ens centrem i concentrem en un objectiu particular, tenim moltes més possibilitats d’aconseguir-lo que si ens deixem portar pel soroll i les distraccions.
(Extret de la revista “Pronto”. Traducció: Josep Maria Corretger)
[Imatge extreta de: Brikellbayaruba]
EXERCICIS:
1. Realitza un resum d’aquest conte en valors.
2. Explica el significat de les paraules de color lila.
3. Cerca un sinònim de:
apilant: advertí:
canell: interrompre:
polseguera: professa:
4. Com aconsegueix el jove trobar el rellotge?
5. En català, s’empra de manera incorrecta el mot muñeca. Quina és la forma correcta?
6. Esmenta a qui o què fa referència el pronom en cursiva:
Llavors, decidiren deixar-ho.
7. Pensa un altre títol possible per a aquest conte. Justifica el perquè de la teva tria.
8. Fòrum: creus que les noves tecnologies ens distrauen de portar a terme una tasca? Per què?
9. Què has après amb la lectura d’aquest conte?
10. Crea o cerca una imatge per a il·lustrar aquest conte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada