diumenge, 18 de desembre del 2011

Pràctica de correcció (2). Adreçat a tot l'alumnat.



Anem a practicar una mica. Amb aquest exercici us faré dubtar, per tant, hem de tenir les coses clares.


(Imatge extreta de: upv.es)


!! EXERCICIS:

-Subratlla la forma correcta de cada oració.


1. Ho faré per (si de cas / si decàs) no arribes a temps.

2. A Barcelona vaig parlar amb un (nadiu / natiu) d’allí.

3. Nosaltres (haviem de fer / havíem de fer) els deures.

4. Si (haguéssiu vingut / haguesiu vingut) d’hora no hagués passat res.

5. Elles (haurien guanyat / hauríen guanyat) amb certa facilitat.

6. Jo (he imprimit / he imprès) els exàmens.

7. He demanat els (llapissos / llapis) a la Maria.

8. La llet estava ( bullent / bullenta).

9. La xicota del meu germà és molt (avar / avara).

10. Aquella (sacerdotessa / sacerdotissa) no va obrar correctament.

11. Aquest vespre no ha vingut (gaira / gaire) noia a la disco.

12. Aquesta llauna? Qui l’ha (tirat / tirada)?

13. Aquell cotxe va (col·lidir / col·lisionar) amb un camió a l’autopista.

14. Estic (decepcionat / decebut) perquè l’alumnat podria fer-ho millor.

15. (No més / Només) et volia dir que no facis tard.

16. Amb tant soroll al carrer, puc patir (sordesa / sordera).


-Redacta una oració amb cadascuna de les paraules correctes de l'exercici anterior.

4 comentaris:

Shaista ha dit...

!! EXERCICIS:

-Subratlla la forma correcta de cada oració.




1. Ho faré per ( si de cas / si decàs) no arribes a temps.


2. A Barcelona vaig parlar amb un ( nadiu / natiu) d’allí.


3. Nosaltres (haviem de fer / havíem de fer ) els deures.


4. Si ( haguéssiu vingut / haguesiu vingut) d’hora no hagués passat res.


5. Elles ( haurien guanyat / hauríen guanyat) amb certa facilitat.


6. Jo (he imprimit / he imprès) els exàmens.


7. He demanat els (llapissos / llapis ) a la Maria.


8. La llet estava ( bullent / bullenta).


9. La xicota del meu germà és molt ( avar / avara).


10. Aquella (sacerdotessa / sacerdotissa) no va obrar correctament.


11. Aquest vespre no ha vingut (gaira / gaire ) noia a la disco.


12. Aquesta llauna? Qui l’ha (tirat / tirada )?


13. Aquell cotxe va ( col·lidir / col·lisionar ) amb un camió a l’autopista.


14. Estic (decepcionat / decebut ) perquè l’alumnat podria fer-ho millor.

15. (No més / Només ) et volia dir que no facis tard.

16. Amb tant soroll al carrer, puc patir (sordesa / sordera ).

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Shaista!

Revisa la 16, bona feina i m'anoto el teu treball!

Gràcies per participar de nou.

JM.

Shaista ha dit...

16. Amb tant soroll al carrer, puc patir ( sordesa / sordera ).

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Shaista!

Ara sí, vés fent pràctiques.

Gràcies.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;