dilluns, 23 de desembre del 2019

Com fer una carta de presentació de currículum vitae. Adreçat a ESO i Batxillerat


És un escrit formal que pretén respondre un anunci de feina i que acompanya un currículum vitae. Per tant, hem de tenir present una sèrie d’aspectes per a fer-la correctament:

1. Escrita en llengua estàndard.
2. Sempre ha d’estar escrita en ordinador.
3. No imprimir-la mai al darrere del currículum.
4. Ordre, brevetat i claredat.
5. Al primer paràgraf presentar-se breument i explicar el motiu de l’escrit.
6. Esmentar perquè creus que ets un candidat idoni per a aquell lloc de treball.
7. Separar els paràgrafs de la carta per facilitar la lectura i visualització del document.
8. No fer llàstima per tal que tinguis més opcions per a aconseguir el lloc de treball.
9. Finalitzar de manera formal.
10. Posar les teves dades personals per a contactar per a una entrevista si és el cas: telèfon i correu electrònic.
11. Escriure la data correctament, per exemple: Seròs, 17 de desembre del 2019
Mai s’ha d’escriure una “a” entre la coma i el dia del mes.
12. Fer la signatura o gargot i a sota escriure els teus noms i cognoms.

(Imatge extreta de: cvExpress)



EXERCICIS:


1. Esmenta els errors que veus en aquesta carta de presentació que acompanya a un currículum.


CARTA DE PRESENTACIÓ
Bones, em dic Joan Martí Esglésies i sóc un estudiant d'electromecànica graduat a la Universitat De Lleida que durant el procés de formació, he pogut practicar en diferents tallers. Tinc 23 anys i actualment compto amb carnet de moto A i el carnet de cotxe B. Ja que estic llicenciat en electromecànica tinc certs coneixements que podrien aportar molt a l'hora de fer diferents feines i inclús de diferents àmbits del taller, i crec que estic prou preparat per fer la feina correctament. Un dels meus punts fort és que sé treballar amb equip i també se escoltar als altres. En els meus temps lliures, em dedicava a dissenyar "buguis" cotxes fer a partir de zero, sol i exclusivament fets per mi, i crec que això és una forma de demostrar que tinc iniciativa pròpia. Espero rebre alguna notificació per si esteu informats en què ocupi aquesta plaça de treball.

Les meves dades personals de contacte són les següents:
Telèfon: 606 087 555
Correu Electrònic: jmesglesies@gmail.com
Salutacions,
Joan Martí Esglésies

2. Corregeix els errors que hi ha en la carta de presentació de l’activitat anterior.

3. Resumeix els principals aspectes a tenir en compte per a redactar una carta de presentació.

4. Cerca una oferta de treball i redacta la teva carta de presentació de currículum tenint en compte els punts assenyalats a la fitxa.

5. Autoavalua’t: reflexiona sobre com t’han sortit les activitats vinculades a la carta de presentació. Esmenta com t’han sortit les activitats, què t’ha costat més i per què.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;