dissabte, 7 d’abril del 2012

Un poema per Sant Jordi. Adreçat a tothom.


II

Aquests profunds silencis plens de tu,

aquests silencis clars i vehements

tan plens de tu que ja tot hi és sobrer;

aquesta solitud sense després

que compartim fins a esgotar-ne els sons;

Aquesta quietud que vulnerem

aprenens amb els ulls o bé amb les mans

és un projecte i un acompliment.

Marta, l’embruix de tu m’ha tant sotmès

que ja ni em dol la vida que no visc

i em perdo amb tu per llocs inconeguts

i no hi ha espai entre el teu cos i el meu.

Arribarem al cor de l’espiral

ponts a través, sense temor del vent,

mars a través, esperonats pel foc.

Boja com jo, m’escoltes i somrius.

Tots els camins són bons per fer camí.


Miquel Martí i Pol, Estimada Marta (1978)



Aquest és un dels meus poemes preferits de sempre de Miquel Martí i Pol. Uns versos que el poeta escrigué a la seva esposa amb molta emotivitat. Avui dia, la poesia és un dels gèneres que injustament tenen menys lectors i això ha de canviar, ho podem fer canviar, tot depèn de nosaltres. La gent té el poder!


(Imatge extreta de: lasnimfulasdeyonakpatawpha.blogspot.com)



!! EXERCICIS:


-Cerca una poesia d'un autor català que t'hagi agradat i justifica el perquè.


-Realitza un petit resum sobre què tracta la poesia que has escollit.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;