dissabte, 28 d’abril del 2012

Quatre frases fetes (15). Adreçat a tot l'alumnat.



.Treure el fetge per la boca:

Cansar-se molt.

Ex:

-Després de jugar dues hores a ping-pong vaig treure el fetge per la boca.



.Treure de polleguera:

Exasperar.

Ex:

-Em treu de polleguera que mai segueixis les meves indicacions.



.Tocar totes les tecles:

Recórrer a tots els mitjans.

Ex:

-Vaig haver de recórrer totes les tecles perquè el meu fill no suspengués les matemàtiques.



.Tenir-hi la mà trencada:

Ser molt hàbil o expert.

Ex:

-El meu pare té la mà trencada quan treballa amb el ferro.



(Extretes de: Learning frases fetes)

(Imatge de: seros.cat. Montmeneu, muntanya més alta del Segrià, 495 m))



!!EXERCICIS:

-Escriu tres oracions amb cadascuna de les següents frases fetes.

-Afegeix quatre frases fetes que desconeguis i consideris interessants. Anota també el seu significat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;