diumenge, 22 d’abril del 2012

Els amics del vent. Un llibre per a l'ESO.







Ara que Sant Jordi s'acosta. Un llibre i una rosa.

Els amics del vent (1978) fou el llibre que definitivament m'enganxà a la lectura. Me'l va regalar la meva tieta de Juneda en una visita al meu tiet a l'hospital. Ella s'encapritxà en comprar-me un llibre. I en una petita llibreteria vaig escollir aquest. Jo tenia nou anys. A partir d'aquí, l'amor que tinc als llibres és etern. Me'n compro sovint, no paro de llegir, tant en català com en castellà. És una novel·la que em porta molts records, plena d'aventures trepidants i ambientada en temps de Napoleó.

L'escrigué Josep Vallverdú, tot un mite dins del panorama infantil i juvenil de la nostra literatura. Ha escrit més de cent novel·les per a nois i noies, molt recomanables i on sempre s'aprendrà coneixements de diverses matèries: ciència, història, religió...

Un llibre que m'agradaria recomanar per a l'alumnat d'ESO, i que amb les pàgines, totes esgrogueïdes, encara guardo amb gran estimació. Llavors, en la meva infantesa vaig esdevenir un fanàtic d'aquest autor  i em vaig llegir una vintena de llibres. Gràcies a aquest llibre, Els amics del vent i a Josep Vallverdú, m'estimo molt les lletres, i ara treballo amb elles a diari.



(Fotografies: blocs.xtec.cat, Maria Rosa Corretgé -la rosa-)


!!EXERCICIS:

-Realitza una cerca biogràfica i bibliogràfica de Josep Vallverdú i escriu un petit resum de mitja pàgina i anota'l aquí.

-Recomana un llibre escrit en català que t'hagi fet passar una bona estona, ja sigui en prosa, vers o teatre i t'agradaria que la resta de companys/es conegués.

2 comentaris:

Hajar Kattar ha dit...

Hola, Corretger! et deixo els exercicis voluntaris de Sant Jordi.

!!EXERCICIS:

-Realitza una cerca biogràfica i bibliogràfica de Josep Vallverdú i escriu un petit resum de mitja pàgina i anota'l aquí.

Josep Vallverdú i Aixalà va néixer a Lleida, el 9 de juliol de 1923, és un narrador, poeta, dramaturg, lingüista, traductor i assagista de reconeguda trajectòria en la literatura infantil.
A causa de les tropes i bombardejos de Franco la família marxa de Lleida. Es refugien a Puiggrós i després a Sant Martí de Maldà. Al final de la guerra civil se'n tornen a Lleida i al cap d'un any se'n van a Barcelona per a que en Josep estudiï Batxillerat.
Ha escrit unes obres infantils com:
Trampa sota les aigües, 1963
Rovelló, 1969: Novel·la. Narra la vida d'un gos. Ha estat adaptat per fer-ne una sèrie de dibuixos animats.
En Roc Drapaire, 1971
L'home dels gats, 1972: Novel·la. Un escultor deixa la ciutat per anar a viure en un poble aïllat a la muntanya, on es fa amic de molts nens.

-Recomana un llibre escrit en català que t'hagi fet passar una bona estona, ja sigui en prosa, vers o teatre i t'agradaria que la resta de companys/es conegués.

El llibre que m'ha fet passar una bona estona es diu: EL PETIT VAMPIR, el vam llegir l'any passat a classe de català, pero jo n'he lleggit el segon i la veritat es que m'ha agradat molt, perquè és un llibre que t'enganxa i té molta intriga. El recomano a tots els meus companys perquè si el llegeixen els agradarà molt, i n'estic molt segura!

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Hajar!

Molt bona feina! En Josep Vallverdú és un escriptor molt prolífic i ple de talent que t'agradarà, té molts títols.

Et corregeixo faltes que veig:
jo he llegit el segon, és que.

Sí, he de dir que EL PETIT VAMPIR és molt conegut entre l'alumnat d'ESO.

Moltes gràcies per participar de nou al blog. Prenc nota del teu treball.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;