diumenge, 11 de setembre del 2022

"L'onze de setembre", cançó de Sau. Adreçat a tothom



L’ONZE DE SETEMBRE

Era l´onze de setembre de 1977
el pare treia la senyera
amb els ulls plorosos cap al cel.
Em va dir: "Mira aquestes barres
representen tot el què tu ets".
No li sortien les paraules,
però no calia dir res més.

Temps era temps quan jo era un vailet,
i el pare em va ensenyar d´on soc.
I ara el guardaré, agafaré aquest sentiment
i el tindré sempre dins el meu cor.
Seré fort, seré fort
dins el meu cor.

Eren temps de protesta,
però ara tot és diferent.
La vida sembla més tranquil·la,
podem viure amb el present.
Aquella gent que ens oprimia
ja fa molt temps que van marxar,
el pare em deia: "No pateixis
que tard o d´hora tornaran".

[Sau, “Set”, 1996]

 

Enllaç per a l’audició:

https://www.youtube.com/watch?v=ZKPpmu9tD7k

 

(Imatge extreta de: Bandera catalana, Enderrock)

 

EXERCICIS:

1. Escolta la cançó del grup Sau i explica de què tracta la lletra.

2. Realitza una cerca per la xarxa telemàtica i explica qui eren els Sau. Si ho desitges, ho pots fer mitjançant un presentació digital.

3. Esmenta les diferents rimes de paraules que apareixen dins de la cançó.

4. Quina és la tornada de la cançó?

5. En una mateix vers de la cançó s’esmenten dos mots contraposats. Quins són?

6. Anomena les diferents marques de temporalitat que apareixen a la cançó.

7. Explica el significat de:

Vailet, oprimia.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;