dimecres, 10 de febrer del 2021

Treballem la descripció de persones. Adreçat a l'Aula d'acollida i a l'ESO

 

En la present fitxa veurem una sèrie d’adjectius que ens ajudaran a descriure la persona des del punt de vista físic: com és en termes generals (complexió), la cara, els ulls, el nas, els cabells. I per un altre costat, com és des del punt de vista psíquic, és a dir, com és la persona de caràcter. Les veiem!!

Descripció física:

Complexió:

Alta, corpulenta, baixa, esvelta, grassa, atlètica, prima, musculosa.

Cara:

Rodona, arrugada, ovalada, pàl·lida, allargada, rosada, pigada, morena.

Ulls:

Blaus, grisos, marrons, grans, verds, petits, negres, vius.

Nas:

Gros, xato, llarg, aguilenc.

Cabells:

Negres, blancs, arrissats, recollits, castanys, grisos, rinxolats, trenats, rossos, llisos, curts, escalats, pèl-rojos, ondulats, llargs, esbullats.

 

Descripció psíquica:

Caràcter:

Afectuós, amable, callat, alegre, simpàtic, presumit, tímid, actiu, xerraire, treballador, tranquil, introvertit, optimista, comunicatiu, nerviós, extravertit, fals, tòxic.

 

N.B. Aquesta llista d’adjectius no està tancada. És ampliable.

 

[DIVERSOS, Món. Llengua i interculturalitat. Materials per a l’alumnat nouvingut. Usuari bàsic A1 i A2, Grup Promotor Santillana, Barcelona, 2010]

(Il·lustració de la fitxa: Anna Parini)

(Imatges extretes de:  Vikipèdia, Plaza Deportiva, Steal her style, Radio Gamma, Sant Jordi de Nadal, Best Celebrity Hairstyle)

 

EXERCICIS:

1. Mira la fitxa que hi ha a dalt amb els adjectius i: presenta’t, descriu-te físicament i posteriorment de psíquicament.

2. Llegeix el següent text i llavors, respon a les següents preguntes:

Em dic George, soc de Romania i tinc dotze anys. Fa dos anys que estic vivint en un poble de Lleida anomenat Aitona, amb els meus pare i el meu germà. També tinc un gos petit i afable. Vaig venir perquè el meu pare es va quedar sense feina. Trobo a faltar els meus antics amics. Estic adaptant-me a l’institut. He començat a aprendre català, però barrejo algunes paraules amb el castellà. Ara vaig a l’Aula d’acollida i estic aprenent força.

-D’on és en George?

-Quants anys té?

-Quant temps fa que és a Aitona?

-Amb qui viu a casa?

-Té algun animal domèstic a casa? Si és sí, quin?

-On estudia actualment?

3. Cerca i explica el significat de quatre adjectius que desconeguis d’aquesta fitxa.

4. Escull una de les tres fotografies i descriu a la persona tal i com la veus. Esbrina qui és cadascú!! I a què es dediquen professionalment. Et donem poques pistes, tan sols la fotografia.








5. Llegeix els següents adjectius i digues, quins fan referència a la part física o psíquica.

Amable, ondulat, presumida, verd, esprimatxat, pigat, alegre, negres, seriosa, xato, llarg.

6. Atreveix-te a fer aquesta sopa de lletres sobre adjectius vinculats a les parts del cos.


(Clica a sobre de la sopa de lletres per a ampliar-la)

7. Classifica els adjectius de la sopa de lletres segons pertanyin al físic o siguin psíquics. Si són del físic, especifica a quina part del cos es refereixen.

8. Autoavalua’t: reflexiona sobre com t’han sortit les activitats d’aquest fitxa. Comenta les dificultats que t’han sorgit i com les has resoltes. Què t’ha costat més d’entendre i per què?

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;