dimecres, 2 de març del 2011

Poesies per Sant Jordi. Adreçat a tot l'alumnat.


Aquesta fitxa és per a tots vosaltres, per als qui ho desitgeu i us agradi escriure enganxeu una poesia o si voleu, més d'una, en motiu de la festivitat més important de Catalunya, i millor dit, el nostre dia dels enamorats. Per tant, esperono tothom a escriure, però no oblideu que heu de fer-ho en català. Per tant, encoratjo a tothom a escriure, però no oblideu que heu de fer-ho en català. A sota teniu diverses possibilitats d'exercicis, podeu fer els que més us agradin. Us enganxo un poema bonic de Miquel Martí i Pol.
VIII
Marta, la plenitud no és un erm
ni aquest silenci d'ara un pou eixut;
l'esfera gira lentament i el temps
s'ha deturat al fosc dels teus cabells.
Aigües i vent reposen, i el desig
és un branca amb tota llei de fruits.
Que lluny de tot, i els dits aquietats
entre els teus dits, l'escuma dels colors
al fons dels ulls, aquietats també.
Que lluny de tot, i músiques i veus
configurant l'empremta del teu cos
que estimo tant, damunt la meva pell.
Res no ens pertany i som senyors de tot.
L'ombra de l'ombra allargassa el secret
molt més enllà del gest i del neguit.
Acluco els ulls i aspiro el teu perfum
compacte i dens, tan ple de salabror.
(dins Estimada Marta, 1978)

!! EXERCICIS:

-Redacta un poema de la llargària que vulguis. La temàtica és lliure. Pensa a posar el nom i el cognom i el curs i grup.

-Modernitza la llegenda de Sant Jordi, ara ja no anirà a cavall, sinó potser en moto, com tu vulguis.

-Cerca informació per Internet de la llegenda de Sant Jordi i els seus orígens i redacta un petit resum explicatiu i sense copiar del text d'allò que has entès. De cinc a deu línies.

-Anota cinc pàgines web on es parli de la llegenda de Sant Jordi.
-Escriu un antònim de les quatre paraules que hi ha assenyales amb color taronja al poema de Martí i Pol.
-Explica quines sensacions et transmet el poema VIII dins del poema Estimada Marta.



14 comentaris:

saba ha dit...


"Mare!" l'amiga de veritat

Mare, cada vegada que estava en la necessitat,
Tu eres l'única amiga que m'ha ajudat

La protecció de tots els seus descendents,
de profusa problemàtica, males herbes
molt limitada en comptes
Mare, cada vegada que estava en la necessitat,
Tu eres l'única amiga que tenia

No té fonament, era una corxera,
solia créixer i brillava
d'alçada, sovint tenia una inquietud,
Mare, cada vegada que estava en la necessitat,
Tu eres l'única amiga que m'ha ajudat

T'utilitza vem per fomentar el llinatge,
només amb el teu tros de pa,
Com pots compensar el dany?
quan estiguis morta
Mare, cada vegada que estava en la necessitat,
Tu eres l'única amiga que tenia

Antecedent davant la complexitat,
"Saba" estava darrere de vostè orgullosa,
que he tornat a la mare,
una noia petita, és clar, el blanc mortalla
Mare, cada vegada que estava en la necessitat,
Tu eres l'única amiga que m'ha ajudat

Saba Rasul

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Saba!
Prenc bona nota del teu interès i participació, això t'ho valoraré amb 0'3 més, per l'esforç.Ets la primera en fer-ho!

Una abraçada.

JM.

saba ha dit...

Moltes Gracies Professor :)

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Saba!
T'animo a escriure una petita narració en la fitxa de dalt d'aquesta.

Ànims!

JM.

saba ha dit...

Aquest són les pàgines web

1- http://bunburries.wordpress.com/2009/04/23/la-llegenda-de-sant-jordila-leyenda-de-san-jorge/

2- http://www.festes.org/articles.php?id=45

3- http://www.xtec.es/~mdomingo/stjordi/llegenda.htm

4- http://primeraluna.multiply.com/journal/item/24?&=&item_id=24&view:replies=chronological

5- http://www.sabadell.cat/Festes/p/llegenda_cat.asp#llegenda

marcos cerdá ha dit...

Carta d'un Alumne al seu professor o mestre

Ensenya'm com aprendre i no què aprendre, ensenya'm a pensar i no tan sols què he de pensar. Així desenvoluparé la meva intel ligència i no simplement la meva memòria.

Assenyala'm les meves qualitats i reconeix les meves habilitats. Això em fa sentir valuós i m'estimula a esforçar-me i treballar millor.

No em insultis amb paraules ni amb gestos despectius. Em sento menyspreat i sense ànim per aconseguir els meus falles o debilitats.

Tingues en compte el meu esforç i el meu progrés, no només els meus resultats. De vegades amb poc esforç assoliment molt, però és més meritori quan poso tot el meu esforç així aconsegueixi poc.

No em examinis tractant de rajarme, ni et Ufanes d'haver-ho aconseguit. Els meus notes han de reflectir la meva acompliment i no ho faran si les utilitzes per desquitarte.

Anota el que faig bé i no només el que està malament. Quan subratlla els meus èxits, i ens els meus fracassos, em sento motivat a seguir millorant.

Quan em corregeixis o em recrimini fes-ho sense ferir-me ni humiliar. Si em ataques com a persona deteriores la meva autoestima i no millores la meva disciplina.

Confia en mi i Demostra'm que ho fas. Quan em repeteixes la mateixa cosa una i altra vegada, m'adono de la teva desconfiança i això em pot precipitar a fracassar.

Tracta'm amb afecte i amb la mateixa habilitat i cortesia que a qualsevol amic. Això em farà admirar i alhora em durà a respectar.

No em amenaces, i si ho fas, compleix-lo. Si no compleixes el promès aprendré que faci el que faci sempre puc sortir eximit.

No em preguin ni em va implorar que em porti bé. Et obeiré quan m'ho exigeixis amb fermesa i sense hostilitat.

Procura fer classes amenes i interessants en les que jo pugui participar. M'avorreixo quan tot és rutina, només tu parles i jo no puc aportar.

Quan et facis preguntes no em contestis "això ja ho vaig explicar". De vegades les teves explicacions no són clares o suficients per a mi, i si et pregunto és perquè vull entendre i aprendre.

No demostres preferències. Quan lloar a alguns i ignores a altres, deteriores les nostres relacions com amics i passem a ser enemics.

Quan em critiques per corregir-, em defenso i no accepto els meus defectes, Només si admeto meus falles procuraré corregir-les. Tingues en compte que aprenc més de qui estima que de qui em menysprea.

No accepteu les meves excuses ni els meus precs perquè em perdonis l'incompliment de les meves tasques. Si assumeixo les conseqüències dels meus falles aprenc a responsabilitzar pels meus deures.

Escolta el que et dic amb atenció i interès. Si em ignores o em calles quan intento expressar-me, entenc que les meves idees són ximples i concloc que la meva intel ligència és poca.

No em comparis amb els meus companys ni amb els meus germans en anys anteriors. Recorda que no sóc igual a ningú, i que encara que no tinc les mateixes qualitats, també tinc grans virtuts.

Tracta de conèixer i d'apreciar com a persona. Sabent les meves habilitats particulars podràs oferir oportunitats per a triomfar. A més, al sentir-me capaç i important per a tu, creixerà el concepte que formi sobre mi.

No em tinguis por ni temes ser ferm amb mi. És important fer respectar el teu dret a ensenyar i el dels meus companys a aprendre. Qualitats i no simple en compte que abans de ser un bon ésser humà.

Ajuda'm a desenvolupar la meva ment les meves capacitats. Tingues un bon estudiant, he de ser un bon ésser humà.
marcos ezequiel cerdá

monica ha dit...

El meu amor per tu!

Pel matí al llevarme
penso en conquistarte.
Quan pujo al autocar
penso en trucarte y desitjarte.
Quan arribo a l'institut y et miro
vull dirte testimo.
Quan estic amb tu a clase
et miro y et penso amb classe.
A l'hora de l'esbarjo
desitjaria estar amb tu tot el rato.
Quan s'acaven les classes
vull besarte.
I per la nit, quan m'en vaig a dormir,
sempre penso i penso en tu!

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

holoa Saba!
Bona feina!

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Marcos!

Ha estat molt ben pensada aquesta carta a un professor, pensava que era per a mi!!

Prenc nota del teu treball.

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Mònica!
El poema sobre l'amor és maco, has estat inspirada!

Prenc nota de la feina, si vols pots fer més exercicis adreçats a l'ESO o a tot l'alumnat.

JM.

saba ha dit...


Antònims...!!!


erm
= verger

aquietar
= intranquil

neguit
= assossec

Acluco= ??

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Saba!
'Aclucar' vol dir tancar per exemple els ulls, llavors, un antònim seria "obrir", "oberts".

Gràcies per participar. M'anoto el teu treball.

JM.

Shaista ha dit...

L'amor de la meva vida.

L'amor de la meva vida

Podria dir-te que t'estimava
Podria dir-te que ets la meva vida
Però no vaig fer ho perquè no pensava això seria suficient
No només vull dir-te el molt que t'estima
Jo vull mostrar,
tu ets la raó per la que visc,
la raó del meu cor segueix bategant,
sense tu la meva vida hauria acabat.
Mai vaig saber que podia estimar a algú tant com jo estimo i et necessito.
Si us plau, sé que mai seré capaç d'estimar a algú tant com t'estimo.
Ets l'únic per a mi.
I aquesta és la forma en què sempre ho serà,
Sense tu el meu cor seria buit i incomplet,
Gràcies per l'amor m'has donat.
Gràcies per la lliçó de la vida mai oblidaré.
Gràcies, amor de la meva vida.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Shaista!
Un poema molt maco, sobre l'enamorament d'una persona.

Gràcies per participar.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;