Aquesta és la història d’un mico i un guepard que
treballaven en un circ ambulant. Per a guanyar diners i tenir una ració de
menjar, els dos animals atreien el públic al seu racó, cadascun a la seva
manera.
El guepard deia:
-“Senyores i senyors, preciós públic! Passin i vegin el
bonic que soc, amb la meva pell harmònica en formes i colors. Admirin les
meves delicades taques, una cosa mai vista abans”.
La gent que passava admirava la seva bellesa uns segons,
però continuava el seu camí una vegada vist el bell felí.
Mentrestant, el mico exclamava:
-“Senyors i senyores, passin i vegin! La bellesa que té
el meu amic el guepard, la tinc jo a la meva ment. Vegin-me i no s’avorriran.
Faig mil trucs, canto, ballo, boto, jugo amb pilotes… I si no els agrada, els
retorno els seus diners!”.
Al públic li resultava impossible resistir-se a una invitació tan
prometedora, així que el mico, gràcies al seu ingeni, aconseguia tots els dies
moltes més monedes que l’oposat guepard.
En conclusió, aquest petit conte ens demostra que cal
saber estimar l’interior de les persones, el seu talent i la seva
intel·ligència perquè, al final, resulten ser més importants que l’atractiu.
(Extret de la revista “Pronto”. Traducció: Josep Maria
Corretger)
[Dibuix de: Valentina]
EXERCICIS:
1. Realitza un resum d’aquest conte en valors.
2. Explica el significat de les paraules que estiguin
en lila.
3. Subratlla la forma correcta de les següents
parelles:
Racció /
ració mentres / mestrestant votar
/ botar (saltar)
Inteligència /
intel·ligència continuava / continuaba pasin / passin
4. Qui capta l’atenció primerament i com?
5. Per què el mico se sent gelós?
6. Quina estratègia empra el mico per a captar
l’atenció?
7. Descriu com t’imagines al mico i després al
guepard.
8. Esmenta connectors o paraules que apareguin al
conte i enllacin oracions.
9. Et trobes identificat amb algun aspecte d’aquest
conte? Quin?
10. Quin ensenyament amaga aquest conte en valors?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada