dimecres, 12 d’octubre del 2022

La societat. Persones de la família. Adreçat a tothom

 


[Clica a sobre de la imatge per a ampliar-la]

[Imatge extreta de: SABATER, Ernest, (1990), "Diccionari ideològic", Barcanova, Barcelona]


Ens aturem a conèixer les branques de la família. Segur que hi ha algun grau de parentiu que et costa més de definir. Els veiem!

N.B. Pots ampliar informació en la següent imatge:



[Font: Vikipèdia]

Compte! conjuge s'escriu sense u.


EXERCICIS:

1. Defineix els següents parentius, si cal, ajuda’t d’un diccionari en paper o bé en suport digital.

Neboda:

Besàvia / repadrina:

Net:

Sogre:

Gendre:

Besnet:

Tresavi:

2. Associa el parentiu correcte per a cada definició:

.El pare del meu pare és el meu...

.El fill de la meva germana és el...

.La mare de la meva padrina és la...

.La nora és la...

.El fill del germà de la meva mare és el meu...

.Anomenem cònjuge o consort a...

3. Afegeix un grau de parentiu que no apareix en el dibuix inicial de la fitxa.

4. Realitza el teu arbre familiar.

[Imatge extreta de: Arbol geneaológico]

5. Opinió: quins graus de parentiu et costa més d’entendre i per què?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;