dimecres, 13 de juny del 2012

Quatre frases fetes +1 (19). Adreçat a tot l'alumnat.


Rascar-se la panxa
Significat: Estar de braços creuats o no fer res.
Exemple: -Mentre tots fèiem part del treball, ell estava rascant-se la panxa, sense fer res...
  
 

Estirar-se de les orelles
Significat: Amonestar a algú.
Exemple: -No em feia cas, i vaig tenir que estirar-lo de les orelles.


  


Cantar les quaranta
Significat: Deixar les coses clares a alguna persona.
Exemple: -Com no parava de fer el gandul al treball, vaig anar allà i l’hi vaig cantar les quaranta.


 

                                          
Jugar net
Significat: No fer trampes en una cosa.
Exemple: -En Joan i jo vam pactar que jugaríem net i ningú faria trampes.

 


Sortir fum pel cap
Significat: Atabalar-se
Exemple: -Tenia molts deures, em va acabar sortint fum pel cap.





(Realitzat per Marina Vergara, 3r D'ESO)

(Fotografies extretes de: frasesfetes.blogspot.com) 


!!EXERCICIS:

-Escriu tres oracions amb cadascuna de les cinc frases fetes d'aquesta fitxa.

-Cerca cinc frases fetes que consideris interessants i que desconeixies i anota el seu significat.

-Busca dibuixos per internet que tinguin a veure amb cadascuna de les frases fetes que has aportat i realitza una mena de fitxa-mural com la de la fitxa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;