dilluns, 10 d’abril del 2023

Llegim "Atrapats", de Xavier Gual (10). Club de lectura. Adreçat a tothom

 19

EL SECRET DE LES GÀBIES

En Sergi va estar a punt de caure de l’escaleta quan va intentar colpejar amb la pota d’una taula la reixa de la xemeneia.

-No hi ha manera, encara em mataré!

-Ho veus, com tenia raó? Intentar sortir per aquí és perdre el temps!

-No era per sortir, sinó per mirar si aconseguia cobertura i poder avisar que ens hem quedat tancats!

En Dani va tornar al racó i va deixar-se caure, de cul a terra, abatut i bloquejat.

-Tranquil, que no morirem a la carbonera. -Va baixar l’escaleta fent equilibris amb el bastó a la mà-. L’home que ha passat, ara mateix és a l’altre extrem de l’institut. Jo crec que hem de forçar la porta i després marxar cap al carrer per on puguem, i els diria als altres que fessin el mateix. No cal trobar-nos tots a la cantina ni sortir per on hem entrat. Estàs d’acord amb mi?

-Jo trucaria a la policia. Ja m’és igual si aquesta història em costa una expulsió. El que vull és que s’acabi el malson.

En Sergi  va meditar l’opció d’en Dani i va considerar que fins al darrer moment havien d’evitar-ho.

-Sí, però si no obrim la porta no podrem fer res.

-D’acord, anem amunt. -Va plegar l’escaleta i la va deixar on l’havia trobada-. Tu vas davant i m’il·lumines el camí.

En Dani va posar-se la motxilla a l’esquena i va esperar que el company estigués preparat per abandonar aquella maleïda sala.

-Haurem d’esbotzar la porta a cops d’espatlla. No se m’acut res més. La pota de la taula l’agafo per si ens hem de defensar d’aquell home. Tu creus que deu ser un lladre?

-Millor que no et digui el que crec, o et moriries de por.

-Va, tio, hem de ser més valents!

-M’ho dius quan arribem a casa.

Van passar de llarg per l’habitació de les gàbies i directament van encarar les escales. Quan van girar, i ja il·luminaven els darrers graons, la porta de la carbonera es va obrir. Durant el primer segon es van quedar petrificats, i quan van veure la imatge de la Santacruz amb una gàbia a les mans van xisclar de terror. Van fer una passa enrere i van caure per les escales intentant fugir d’aquella aparició.

-Idiotes, que soc jo, la Diana!

 

[Fragment extret de: GUAL, Xavier, (2021), “Atrapats”, Fanbooks, Barcelona]

(Fotografia de: Diari La Veu)

 

EXERCICIS:

1. Dani medita telefonar a la policia. Què en pensa en Sergi?

2. Em aquest capítol apareix el mot ranquejar. Esmenta’n un sinònim?

3. Què significa esbotzar la porta?

4. L’aparició d’aquestes gàbies són fruit de la casualitat? Per què?

5. Quantes gàbies apareixen i què contenen?

6. Aquest capítol t’ha despertat la curiositat? Per què?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;