Presentar un telenotícies no és una cosa senzilla. Cal posa èmfasi a les
notícies més interessants per tal de captar l’atenció de l’espectador i d’aquesta
manera no canviï de canal. A la vegada, el presentador o presentadors de cadascuna
de les diferents seccions del telenotícies han de preparar-se i estudiar una
mica el que diran. No poden llegir-ho, ara bé, ja sabem que s’ajuden una mica d’una
pantalla on es veuen les lletres. Us imagineu que es veiés que llegeixen les
notícies? Faria lleig oi?
Les parts més importants que s’han de tenir presents a l’hora d’elaborar
una notícia són:
.Títol o
encapçalament: el titular de la notícia.
Sintetitza en una frase el que es dirà
posteriorment.
.Les sis
preguntes: tota notícia ha de respondre a les sis preguntes:
què, qui, quan, on, per què, com.
.Veu en off: després d’explicar el presentador la notícia, pot passar a les imatges. Si per exemple, connecta amb algun corresponsal
per a què expliqui la notícia i es mostren imatges, aquest apareix poc o bé, no
apareix en pantalla, fins després de mostrar-se les imatges. Finalment, el
corresponsal es presenta, esmenta el lloc i la cadena i es despedeix.
!Tingues cura de la llengua i el registre que has d’utilitzar. És la varietat estàndard, una varietat formal. Si vols
conèixer més la varietat estàndard entra en el següent enllaç:
Ara us toca a vosaltres, us atreviu a realitzar un telenotícies?
!Alguns enllaços
que et poden ajudar:
(Imatge extreta de: ccma.cat)
!!EXERCICIS:
1.
Realitzarem un telenotícies. Agrupa’t en tres i un màxim de cinc persones.
2.
Escull cinc notícies i posa-les dins la seva secció adequada. No t’oblidis que
tota notícia respon a sis preguntes: què, qui, quan, on, per què i com.
Primerament caldrà presentar els titulars. Pots ajudar-te d’imatges i so.
3.
Tria les notícies que tinguin més importància per als titulars, més interès,
més actualitat, proximitat, nombre d’afectats, raresa, conflicte.
4.
Compte amb la llengua que utilitzaràs, ha de ser llengua estàndard, no
col·loquial i no t’oblidis de treballar la presentació de la notícia i posar
èmfasi quan sigui necessari.
5.
Estructura cada notícia dins el seu grup temàtic, com a mínim hi ha d’haver
cinc notícies a escollir entre els temes: internacional, nacional, economia,
cultura, esports, el temps.
6.
La presentació es farà al davant de tota la classe i l’avaluació serà de manera
individual.
7.
Podeu enregistrar vídeos o una sintonia per a cada secció.
8.
Fòrum: t’ha agradat l’activitat? Què t’ha atret més i què menys? Com t’has
sentit quan explicaves la teva notícia davant de tota la classe? Ho has trobat
senzill o complicat? Per què? En cas de no haver-te sortit bé la presentació de
la notícia, et vas preparar la notícia a casa i te la vas estudiar? Per què?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada