dilluns, 12 de març del 2012

"Benvolgut" de Manel. Adreçat a tot l'alumnat.


Escoltant Manel ens ho passarem bé. Grup musical que ja s'ha guanyat el públic dins el panorama català. Us deixo una de les seves grans cançons. Una escolta val més que mil paraules! Aquí us adjunto el link per a fer l'exercici:


http://www.youtube.com/watch?v=irrPUyetKoA


!!EXERCICIS:

-Escriu les paraules que manquen escoltant tres cops la cançó. Es tracta d'escoltar-la i no de cercar les solucions, sinó no aprendrem. Recordeu: errare humanum est!



Benvolgut, __________ suposar
que, malgrat que no _______ gaudit de presentació oficial,
més o menys, així com jo, estàs _________
de la meva __________, de les coses que faig.

Benvolgut, jo ho reconec, què hi faré, ______ de mi,
no és que siguis cada tarda el meu tema preferit,
vostres són les _______ que ningú ja complirà,
vostres les nits que els ________ no paraven de sonar.
Però sí que et vaig veient en _____ que al final no et vas _____
i alguns quina meravella, i alguns que mai ______ prou lluny,
benvolgut, i en un _______ que fa sola caminant
i en aquella foto antiga oblidada en un ______:
heu parat una furgoneta aprofitant la vista ________d’una ciutat.
Tu assenyales ______ romànic d’una catedral i sou joves i forts!
I sentiu l’eternitat al vostre davant!
I, benvolgut, ni sospiteu que gent com jo
estem ________.

I que simpàtics que se us ____, i quin mal _____ fer,
i _________ -o ho intento- i ________ que comprenc
que encara avui, sense remei, tot ________ un segon
quan un amic, amb bona fe, pronuncia el vostre nom.

Però vull pensar que tot va bé i que no _______aquells temps,
que fins i tot en recordar no saps _______ però estàs content
i vas veient coses pel món que t’estan agradant tant
i agraeixes que entre els dos ________ ______ amagat.

Amagat en mentidetes, en dubtes emprenyadors,
en cada _______ fugaç d’una vida millor,
amagat en “som molt joves per tenir res massa clar”,
amagat en “no ____ què ___, però, nena, no puc respirar”.

Ai, benvolgut, que estrany si un dia et van fer mal
el meu amor, la meva sort, les meves mans
o el meu dit __________ la columna vertebral!
Benvolgut, que ha arribat i es vol quedar!
Ai aquests dits, no són ______, de gent com jo
que estava _______.

Benvolgut, ho deixo aquí, que ___ que ets un home ocupat.
Suposo que és moment ________ esperant
no haver-te _________ massa, no haver semblat un ____,
que la ____ ens acompanyi, ____, fins sempre, sort!

Per si un dia ens creuem ja ________, que em conec,
faré d’home ______, esperaré darrere dret
mentre tu li fas brometa, “veig que ara els busques alts”,
mentre tu et _________ com molt més elegant.
Farem adéu i marxarem i ella em dirà que _______ vell
i, pas a pas, ja estaràs tan _____
com el cretí que abans d’entrar a _______ li tocava el cul
_________contra els arbres del costat d’un institut.
Ai, pobrets meus, com _________espantat,
si entre els matolls, sortim tu i jo dient
“ei, aquí els senyors, estem esperant.
Xicots, aneu fent lloc,
que estem esperant”.


Manel dins 10 milles per veure una bona armadura (2011)

(Imatge extreta de: eldisparaletras.wordpress.com)



-Explica breument el tema de la cançó. De què tracta?

-Ara pots opinar. T'ha agradat la cançó? Per què? Escoltes música en català? Justifica la teva resposta.

-Si ho desitges pots redactar un text expositiu de cent paraules sobre el grup Manel o sobre la música en català. Et dono idees: t'agrada o no, escoltes més música anglesa, tenim o no grups de qualitat, sovint no valorem el que tenim i fem com al futbol -pensem que tot el forani és millor-.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;