Graella amb els criteris de correcció de les proves de
Competències bàsiques extreta de XTEC, i que a la vegada serveixen per a
corregir qualsevol redacció. Convé que aquesta bastida la tinguis sempre
present a l'hora de redactar un text.
[Imatge extreta de: Radiolla]
0 punts |
1 punt |
2 punts |
||
Competència discursiva |
Adequació i coherència |
El text no respon adequadament al tema demanat
i/o no incorpora els requeriments que es demanen, com ara posar títol. |
El text respon aproximadament al tema demanat i/o
incorpora com a mínim dos dels requeriments, però no inclou el títol. |
El text respon al tema demanat i incorpora els
requeriments que es demanen. |
Les idees costen de seguir. |
Les idees es desenvolupen de manera general i/o
poc ordenada. |
Les idees es desenvolupen ordenadament, amb una
certa complexitat. |
||
El registre no és apropiat. |
Hi ha algun error de registre. |
El registre és apropiat. |
||
Hi ha moltes repeticions i inclou informació
irrellevant. |
Hi ha alguna repetició i inclou informació
irrellevant. |
No repeteix idees ni inclou informació
irrellevant. |
||
El text no està organitzat en paràgrafs. Falta de
coherència textual. |
El text conté algun error en la distribució dels
paràgrafs (manca o excés). Poca coherència textual. |
El text està correctament distribuït en
paràgrafs. Bona coherència textual. |
||
Correcció lingüística |
Lèxic |
El text està escrit amb un vocabulari pobre, poc
precís i repetitiu. |
El text està escrit amb un vocabulari limitat,
poc variat i/o amb repetició de determinades paraules. |
El text està escrit amb propietat lèxica. El
vocabulari és adequat, precís i variat. |
El text conté força interferències amb altres sistemes
lingüístics. |
El text conté alguna interferència amb altres
sistemes lingüístics. |
El text no conté interferències amb altres
sistemes lingüístics. |
||
Té més de 3 errors lèxics. |
S’admeten 2 o 3 errors lèxics. |
S’admet 1 error lèxic. |
||
Ortografia |
· Cal marcar totes les faltes
d’ortografia, fins i tot si n’hi ha més d’una en una mateixa paraula. · La mateixa falta només es
comptarà una vegada. · Les errades en
l’accentuació compten com a falta, inclosa la diferenciació entre accent
obert i tancat. · Una minúscula després de
punt es comptarà com una falta d’ortografia. · S’anotarà el nombre
de faltes d’ortografia en el quadrat corresponent (FO). |
|||
L’escrit té més de 8 faltes. |
L’escrit té entre 5 i 8 faltes. |
L’escrit té 4 faltes o menys. |
||
Morfosintaxi |
Aquest aspecte té en compte: · La construcció gramatical i
les concordances, l’ús dels temps verbals, l’ús dels pronoms, la complexitat
de les oracions. · Les interferències
morfosintàctiques (per exemple: tenir que, hi ha que, m’haig d’anar…) · L’ús dels signes de
puntuació. |
|||
El text té 4 o més errors de construcció,
concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. |
El text té 2 o 3 errors de construcció,
concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. |
Hi ha fins a 1 error de construcció, concordança,
temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. |
||
Les frases són simples, amb abundància de
coordinació. |
Utilitza estructures complexes. |
|||
Hi ha més de 4 errors de puntuació. |
Hi ha 3 o 4 errors de puntuació. |
Hi ha fins a 2 errors de puntuació. |
||
Presentació |
Per presentació s’entén: lletra entenedora,
línies rectes i separades i distribució de l’escrit en el full (marges). |
|||
Lletra molt poc entenedora, línies tortes i
presentació poc acurada. No hi ha marges. |
Lletra poc entenedora, línies força rectes i
presentació acurada. Hi manca algun dels marges. |
Lletra entenedora, línies rectes i presentació
acurada. Marges ben distribuïts. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada