dimarts, 2 d’octubre de 2012

"Vent del nord", de Josep Thió. Adreçat a tot l'alumnat.


Un bon exercici per aprendre una llengua i a més passar-ho bé és treballant cançons, sovint ens ho feien els professors i professores de llengües estrangeres. Però jo aplica sempre al català, penso que és una fantàstica eina per aprendre i tenir destresa per retenir els mots, a més de fixar-te en la lletra que conté la peça i no tant amb el ritme o melodia, que és el que fa la gran majoria.
Clica al següent enllaç i familiaritza't amb la següent cançó. Només escoltant-la tres cops has de ser capaç d'anotar les paraules que hi manquen. És una lletra molt senzilleta i reiterativa.


http://www.youtube.com/watch?v=Rb4Cnh7caAc


Que la gaudiu força!





"Vent del nord"

Una nit de pluja de _________
vam sortir _____ d'aquell _________
aquell vestit de flors ___  _______  ____  _____
eres ___ _____  jo ja no era un nen.


Bufa amb ______, vent _____
tanca la ferida que ella ___ _______
bufa amb ____, vent del ____
 ___ que pugui viure sense el teu _____.


 Cinc minuts ____ tard, en _____  _____
vaig _________ en aquells ulls ____
des _______ moment sempre ____ ser teu
la trobo a faltar en aquest llit ____  _______.


 Bufa amb ____, vent _____
tanca la ferida que ella ____ _____
bufa amb ____, vent del _____
 _____ que pugui viure sense el teu ______.

No sabria _____ quan es va ________
però un _______  ______ la vaig trobar ________
encara no _____  ____ vaig fer malament
les ____ del seu _____ se les va _____ el _____.


Bufa amb ______, vent _____
tanca la _____ que ella ____  ______
bufa amb ______, vent del _____
 ____ que _____ viure sense el teu ______.



Josep Thió, dins "Avui és demà" (2004), i escrita conjuntament amb Lluís Gavaldà dels Pets.



(Lletra extreta de: viasona.cat)

(Imatge extreta de: eldau.cat)




!!EXERCICIS:

1. Escolta la cançó tres vegades i sigues capaç de trobar les paraules que manquen. Compte amb la seva escriptura.
2. Explica breument de què tracta aquesta cançó.
3. Opinió. T'ha agradat? Per què? Quan escoltes una cançó et fixes més amb el seu ritme o amb la lletra?
4. Pots aportar una cançó que t'encantaria treballar a l'aula?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;