Un bon exercici per aprendre una llengua i a més passar-ho bé és treballant cançons, sovint ens ho feien els professors i professores de llengües estrangeres. Però jo aplica sempre al català, penso que és una fantàstica eina per aprendre i tenir destresa per retenir els mots, a més de fixar-te en la lletra que conté la peça i no tant amb el ritme o melodia, que és el que fa la gran majoria.
Clica al següent enllaç i familiaritza't amb la següent cançó. Només escoltant-la tres cops has de ser capaç d'anotar les paraules que hi manquen. És una lletra molt senzilleta i reiterativa.
http://www.youtube.com/watch?v=Rb4Cnh7caAc
Que la gaudiu força!
"Vent del nord"
Una nit de pluja de _________
vam sortir _____ d'aquell _________
aquell vestit de flors ___ _______ ____ _____
eres ___ _____ jo ja no era un nen.
vam sortir _____ d'aquell _________
aquell vestit de flors ___ _______ ____ _____
eres ___ _____ jo ja no era un nen.
Bufa amb ______, vent _____
tanca la ferida que ella ___ _______
bufa amb ____, vent del ____
___ que pugui viure sense el teu _____.
Cinc minuts ____ tard, en _____ _____
vaig _________ en aquells ulls ____
des _______ moment sempre ____ ser teu
la trobo a faltar en aquest llit ____ _______.
Bufa amb ____, vent _____
tanca la ferida que ella ____ _____
bufa amb ____, vent del _____
_____ que pugui viure sense el teu ______.
No sabria _____ quan es va ________
però un _______ ______ la vaig trobar ________
encara no _____ ____ vaig fer malament
les ____ del seu _____ se les va _____ el _____.
Bufa amb ______, vent _____
tanca la _____ que ella ____ ______
bufa amb ______, vent del _____
____ que _____ viure sense el teu ______.
Josep Thió, dins "Avui és demà" (2004), i escrita conjuntament amb Lluís Gavaldà dels Pets.
(Lletra extreta de: viasona.cat)
(Imatge extreta de: eldau.cat)
!!EXERCICIS:
1. Escolta la cançó tres vegades i sigues capaç de trobar les paraules que manquen. Compte amb la seva escriptura.
2. Explica breument de què tracta aquesta cançó.
3. Opinió. T'ha agradat? Per què? Quan escoltes una cançó et fixes més amb el seu ritme o amb la lletra?
4. Pots aportar una cançó que t'encantaria treballar a l'aula?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada