dimecres, 17 d’octubre del 2012

Tres paraules tan semblants i tan diferents. Adreçat a tot l'alumnat.


Aquestes tres paraules sovint les intercanviem de significat, a causa de la seva semblança. Fa uns mesos fins i tot fou una pregunta de Selectivitat.



. Muscle: espatlla.

Ex:

-L'any passat em van operar del muscle.




.Múscul: òrgan carnós que forma part del cos humà.

Ex:

-Aquella noia va al gimnàs a exercitar els músculs.




.Musclo: mol·lusc marí comestible i de color negrós.

Ex:

-Quan vaig al restaurant sempre demana un plat de musclos amb sofregit.






(Adaptat del DIEC2)

(Imatge extreta de: sietevoces.blogspot.com)



!!EXERCICIS:
1-Redacta dues oracions amb cadascuna de les tres paraules.
2-Afegeix dues parelles de paraules que s'escriguin similars i que tinguin un significat diferent. Pots ajudar-te d'Internet.




11 comentaris:

Unknown ha dit...

1-Redacta dues oracions amb cadascuna de les tres paraules.
El muscle em fa mal.

Em vaig donar un cop fort al muscle.

Al gimnas la gent exercita els músculs.

No se en que part del cos esta un múscul.

Al meu pare li agraden el musclos.

A la paella sempre la meva mare li posa musclos.
2-Afegeix dues parelles de paraules que s'escriguin similars i que tinguin un significat diferent. Pots ajudar-te d'Internet.

Vaca: Femella del bou.

Baca: Plataforma que s’acobla damunt el sostre d’un vehicle automòbil per a transportar-hi l’equipatge.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Christian!

Veig que estàs molt actiu! molt bé, això et farà tenir més positius.

Et corregeixo faltes:

gimnàs, sé (verb 'saber'), els musclos (és plural).

La resta tot està ben fet i l'exercici dos també.

Em deixes molt sorprès, segueix així i aprendràs molt.

M'anoto la puntuació.

Gràcies per participar de nou.
JM.

Unknown ha dit...

Gerard Calvera Bonet

1-Redacta dues oracions amb cadascuna de les tres paraules.

•A la meva cosina l’ i fa mal el muscle.

•A mi el múscul no hem deixa créixer.

•El meu pare l’ i agraden molt els musclos

2-Afegeix dues parelles de paraules que s'escriguin similars i que tinguin un significat diferent. Pots ajudar-te d'Internet.

•Tocar: tocar un instruments
•Tocar : de tocar amb el tacte

•Ulleres: per veure bé
•Orelles : per escoltar

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Gerard!

Correccions:

li fa, em deixa, al meu pare li agraden, posa punts al final de les oracions.

Bé, però eren dues de cada!

Correccions del 2:

un instrument (és singular), posa punts al final de les oracions.

L'exercici 2 està ben fet. M'anoto la feina.

Molt bé, i pots seguir participant.

JM.

Unknown ha dit...

Carlos Crespo
1. 1-Redacta dues oracions amb cadascuna de les tres paraules.

Al de matí em feia mal el muscle.
La columna vertebral sostén el muscle.

Quan corro se’m contrauen els músculs.
A naturals estem estudiant els músculs.

El musclo estava molt bé cuinat.
Anem a pescar musclos tots els diumenges.

2. Afegeix dues parelles de paraules que s’escriguin similars i que tinguin un significat diferent.

Braç: Cadascuna de les dues extremitats toràciques de l'home.

Braç: Part d'una cosa que s'allarga en forma de braç.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Carlos!

Tot correcte, ben treballat i sense errors ortogràfics.

Prenc nota de la teva participació i t'animo a seguir fent-ho.

Salutacions.

JM.

Unknown ha dit...

1-Redacta dues oracions amb cadascuna de les tres paraules.
Musclo: No m’agraden els musclos, pero les gambes si.
Múscul: Tinc l’obsesió de anar al gimnàs a excercitar els músculs.
Muscle: Em fa mal el muscle, per aixó vaig anar al metge abans d’ahir.

2-Afegeix dues parelles de paraules que s'escriguin similars i que tinguin un significat diferent. Pots ajudar-te d'Internet.

- Votar. En Novembre em tocarà votar a algún partit polític.
- Botar. He quedat amb els meus amics per anar a botar la pilota al camp.

+ Vall. Demà aniré a la Vall d'Aràn.
+ Ball. M'han convidat al ball de final de curs.

Unknown ha dit...

Ferran Márquez Martínez


1-Redacta dues oracions amb cadascuna de les tres paraules.

Muscle:

-Van operar al Joanet del muscle per culpa d’un patinet que li va vindre per darrere i el va atropellar.

-Una dona em va dir que tenia el muscle perfecte.

Múscul:

-Jo tinc un múscul molt corpulent.

-Quan tingui la edat suficient per anar-hi al gimnàs hi anirà tots els caps de setmana.

Musclo:

-El musclo es molt bo i deliciós.

-El musclo es un animal marí que viu al mar enganxat a les roques marines.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Tomas!

Faltes:

m'és, un musclo.

Fer volar una cosa, de la tercera.

La resta bé, t'anoto el positiu.

Moltes gràcies per participar i pots seguir fent-ho.

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Sandra!

Et corregeixo faltes:

però, sí (afirmació), obsessió d'anar, exercitar, això.

Exercici 2:

al novembre (minúscula), algun (és aguda), Vall d'Aran.

Els exercicis són correctes, però revisa aquestes paraules per no repetir-les.

Prenc nota de la feina.

Benvinguda al blog i t'esperono a seguir participant.

Gràcies.

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Ferran!

Faltes:

l'edat, per anar, hi aniré, és (verb 'ser').

Els exercicis són correctes, però convé que revisis aquestes faltetes.

Prenc nota del treball i si vas practicant aniràs millorant en l'escriptura.

Una abraçada.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;