En aquesta
fitxa aprendrem una mica de vocabulari lligat a la música i els
instruments. Pot ser que algun instrument no el coneixíeu fins ara,
com el djembé o la balalaica, ara bé, aquests instruments no són
els únics que existeixen, hi ha artistes que fins i tot, s’han
creat els seus propis instruments!! Recorda que a nivell tradicional,
els instruments els podem classificar segons siguin de vent, corda o
de percussió.
(Imatges extretes de: català per ser feliç i fineartamerica)
!!EXERCICIS:
1.
Cerca el nom de cinc instruments que no apareguin a la imatge i en
cas que els desconeguis, defineix-los.
2.
Investiga i esmenta quatre instruments que hagin estat inventats per
una persona, anomena com es diu el seu creador i per què el va
crear.
3.
Diferencia i defineix els següents mots vinculats al cant:
baix,
contralt, baríton, soprano, tenor.
4.
Crea una gamificació per treballar la música i els seus
instruments.
5.
El músic dels anys cinquanta que teniu a la imatge va crear un so
molt característic de guitarra, cosa que el va fer construir-se «la
guitarra de cos quadrat». De qui estem parlant? Presenta la seva
figura.
6.
Cerca al diccionari els mots que desconeguis del present llistat:
cançó,
melodia, acord, orquestra, formació, lletra, tonada, oratori,
cantata, partitura, teclista, desafinar.
7.
Clica el següent enllaç i cerca el nom de setze instruments
musicals.
8.
Escull un artista o banda musical que t’encanti i realitza una
petita exposició oral a l’aula, emprant les eines digitals i
aportant material de l’artista.
9.
Fòrum: t’agrada la música? Et compres discos? Toques algun
instrument? Quin estil musical és el que t’atreu més i per què?
Quins són els teus artistes preferits? Col·lecciones quelcom dels
teus músics o bandes predilectes?
10.
Autoavalua’t: reflexiona sobre com t’han sortit els exercicis
musicals. Comenta les dificultats que t’han sorgit. Què has après
amb el treball de la present fitxa de vocabulari? Raona les teves
respostes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada