dijous, 8 de novembre del 2012

Avui farem de poetes i poetesses. Adreçat a l'ESO.

Avui ens toca parlar de poemes, poetes i poetesses. Hem de tenir ben present que és un gènere que no agrada a tothom. Bé, ja rumiareu el perquè pot ser. No us dono més pistes.
La poesia és un gènere meravellós, us he de dir un petit secret, més d'un cop m'han demanat escriure algun poema personalitzat per alguna boda. Ja veieu, n'hi ha que només es recorden de la poesia a l'hora de casar-se, per l'emotivitat i sentiments, i llavors, bon vent i barca nova! no hauria de ser així.
Espero que després de treballar-la a classe, tingueu més estimació per aquest gènere i de més grans participeu en premis literaris com a poetes i poetesses!
(Imatge extreta de: papelenblanco.com)
!!EXERCICIS:
1-Escriu la teva pròpia definició de poeta/poetessa i de poesia, sense cercar al diccionari.
2-Anota alguns elements que formen una poesia. Penseu amb el ritme, la rima...
3-Redacta una poesia de tema lliure de vuit a quinze versos.
4-Cerqueu per la xarxa telemàtica un poema en català i anoteu el seu títol i nom de l'autor o autora.
5-Opinió: per què penses que la poesia no atrau a molta gent? justifica la teva resposta.

4 comentaris:

Unknown ha dit...


5-
jo penso que la poesia no atrau a molta gent per que et te que agradar bastan et te que agradar ferles o llegir-les o recitarles i com estan fetes.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Sara,

Faltes:

Jo, perquè, t'ha d'agradar, bastant, fer-les, recitar-les.

Estic d'acord amb la teva opinió. No es senzill expressar el que sents i llavors llegir-lo en veu alta.

Moltes gràcies per aportar la teva opinió.

Pots seguir participant.

JM.

Anònim ha dit...

El ritme en poesia és la repetició regular de diversos elements que formen part d’un missatge poètic per tal d’aconseguir una certa musicalitat o sonoritat. Els procediments que permeten dotar de ritme un poema són diversos. Destaquen la repetició d’una paraula o d’una construcció sintàctica al llarg de diversos versos, la distribució de les síl.labes accentuades i la repetició de sons al final de cada vers.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Paco,

Bé, aquesta fitxa era per a l'ESO. Demanava explicar-ho amb les teves pròpies paraules, què és poesia?

Has definit el ritme, però de tota manera prenc nota del teu interès i actitud.

Això sí, participa a les fitxes de Batxillerat o de tot l'alumnat, i no d'ESO.

Pots aportar més comentaris dels personatges de "Drames rurals" o d'algun conte en concret. Sobretot, respecta la fitxa per al teu curs, perquè en total n'hi ha tres i ets del 2n D i has escrit a la del 2n E.

Una abraçada.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;