dijous, 5 de gener del 2012

La meva paraula preferida(2): "Embudaire". Adreçat a tot l'alumnat.




La paraula que escullo aquest mes de gener és:



.Embudaire: que fa embuts quan parla.

.Justificació: paraula que té una bona sonoritat i que no havia sentit mai.



Ex:

-Els polítics sovint són uns bon embudaires i no expliquen les coses amb claredat.



(Recollida del DLC, de l'Enciclopèdia Catalana)


(Imatge extreta de: blocs.xtec.cat)




!! EXERCICIS:

-Aporta la teva paraula preferida del mes, anota el seu significat i justifica el perquè de la teva elecció.

-Algun cop havies sentit anomenar la paraula ‘embudaire’? T’agrada o et desagrada la paraula? La utilitzaràs d’ara endavant?

2 comentaris:

Helena ha dit...

La paraula que escullo jo per aquest més de gener, és:

-atzucac: carreró o camí sense sortida.

M'agrda molt el seu so i m'agrada encara més llegirla i trobarla al mig d'un relat, llibre, conte...

La paraula embudaire no l'havia sentit mai.

Helena

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Helena!

Sí, dóna molt de sí aquesta paraula. Prové del francès 'cul-de-sac'i és un mot adaptat per l'anglès, en català usem l'anglicisme, però no és normatiu en català, no apareix als diccionaris, per tant, hem d'usar 'atzucac', atès que 'cul-de-sac' és en anglès, 'un carreró sense sortida.

Et corregeixo algunes faltes:

m'agrada, llegir-la, trobar-la, que suposo que t'has descuidat. Si cites alguna paraula pots posar-la entre cometes.

Gràcies per la teva participació.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;