dimarts, 14 d’abril del 2020

Escrivim i juguem amb la poesia. Adreçat a tothom


En aquesta fitxa donaré algunes idees per a treballar la poesia. Algunes em van venir diverses idees després d’escoltar en Dani Espresate en una xerrada, d’altres, com la de crear un poema amb títols de llibres apilonats o la d'entrenar la mirada poètica, són d'ell.

.Un poema no tindrà la mateixa lectura si el llegim en una edat que uns anys després, on ens fixarem en d’altres aspectes i no tants en d’altres.

.El significat d’un poema mai és tancat. Mai s’esgota amb una interpretació, en pot tenir d’altres de correctes, ara bé, cal argumentar bé allò que s’explica.

.Entrena la mirada poètica observant alguna imatge o espai que et transmeti inspiració i t’esperoni a escriure, perquè no, un text poètic.

.Atreveix-te a escriure un haikú, un poema que sembla senzill, emperò, que et farà pensar crear-ne un.
.Obre un llibre de poesia a l’atzar i llegeix un poema cada dia.

.A l’hora de llegir un poema, la teva veu és essencial. Posa atenció en: la posició del cos, el volum de la veu, la fluïdesa, l’articulació, el ritme, l’entonació, les pauses i l’expressivitat.


! En aquest enllaç et donem algunes idees més sobre com llegir un text de qualsevol tipus en veu alta:

(Crèdit fotogràfic: Dani Expresate)



EXERCICIS:

1. Investiga a la xarxa que és un haikú. Esmenta’n les principals característiques i escriu-ne un.

2. Escriu un poema i enregistra’l en un arxiu mp3.

3. Crea un llibre digital de poesia amb la resta dels teus companys de classe. Després d’haver escrit els poemes, uns es dedicaran a cercar una imatge que il·lustri cada poema. La resta en petits grups, formaran part de l’esquip de maquetació, uns altres de la portada i contraportada, uns altres l’índex i els crèdits d’autoria.

4. Inventa un poema amb els títols apilats dels llibres que tinguis a casa, posteriorment, fes una fotografia i posa aquí l’enllaç.

5. Realitza un videopoema, pensa en les imatges que mostraràs i que s’adiguin amb el que s’explica al poema.

6. Cerca una imatge que destil·li poesia i explica el perquè. Així entrenarem la mirada poètica.

7. Fes un poema prohibit, és a dir, escriu un poema glossant tot el que no s’ha de fer en l’escriptura d’un poema.

8. Contesta la següent pregunta: “Què li regalaries a… un senyal de trànsit?”, i “a un arbre?”

9. Proposa una activitat per a treballar la poesia a l’aula amb la resta de companys/es.

10. Fòrum: aquesta fitxa t’ha ajudat a estimar una mica més la poesia? Per què? T’han agradat les activitats que es proposen? Per què? Quines t’han funcionat millor per inspirar-te poèticament?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;