divendres, 18 de gener del 2019

Arbres, plantes i flors. Vocabulari temàtic. Adreçat a tothom


En aquesta fitxa aprendrem el nom d’alguns arbres, plantes i flors.



.Arbres:

Pi, avet, xiprer, surera, alzina, cedre, pollancre, freixe, faig, roure, castanyer d’Índia, ametller, cirerer, taronger, pomera, palmera, cocoter, plataner, llorer.

                                (Imatge: alzina centenària d’Alcarràs. Extreta de: Elcamí.cat)



.Plantes:
Abarset, abarta, aferradissa, agafamosques, agrella, aloe vera, arbust, cua de rata, dent de lleó, desferracavalls, marquesa, enclova, espernallac, fonoll, farigola o timó, herba bona, espantallops, camamilla, regalèssia.

                                     (Imatge: farigola o timó. Extreta de: Jardí sota la boira)



.Flors:
Jacint, violeta africana, rosa, clavell, flor de l’Ocell del Paradís, margarida, flor de l’estepa, nenúfar, baladre, botó d’or, flor de neu, tulipa, orquídia, azalea, begònia, tarongina, narcís, flor d’ametller, gira-sol, gerani, bunguenvíl·lia.

                                                   (Imatge: margarida. Extreta de: Miolo)



!!EXERCICIS:

1. Esmenta si són arbres, plantes o flors, els noms llistats a continuació. Si cal ajuda’t d’Internet.
Atzavara, avet, bambú, cactus, card, cedre, clavell, gerani, gessamí, jonc, lliri, magnòlia, margalló, margarida, mimosa, oliver, orquídia, rosa, palmera, pi, desmai, tulipa, xiprer, nenúfar, trèvol, viola, sègol, sequoia, àloe, tamariu, tàpera, til·ler, xicoira.

2. Ídem de l’anterior.
Acàcia, alfals, alzina, anemone, assutzena, blat, tramús, camèlia, cànem, castanyer, civada, corretjola, crisantem, dàlia, garrofer, gladiol, liana, lledoner, llorer, ullastre, mirtil, morera, narc-is, nard, nenúfar, noguera, vesc, om, pensament, peònia, rosa, rosella, roure,.

3. Escull tres arbres, tres plantes i tres flors. Cerca la seva fotografia a Internet i adjunta-la al costat de la paraula.

4. Cerca tres arbres, tres plantes i tres flors. Aporta el seu nom científic (ve donat en llatí) i esmenta si té propietats medicinals i en quina estació el/la podem trobar.

5. Crea una sopa de lletres en la qual apareguin barrejats un total de deu mots, entre noms d’arbres, plantes i flors.

6. Escriu el nom de l’arbre i del col·lectiu com es mostra a l’exemple.
Ex: taronja → taronger → tarongerar
Fes el mateix amb: codony, préssec, coco, cirera, nespra, pruna, poncem, figa.

7. Realitza una recerca de vuit frases fetes que tractin sobre arbres, plantes i flors. Anota-les aquí i explica el seu significat.

8. Esmenta el nom d’un arbre, una planta i una flor que t’agradin i explica el perquè.

9. Inventa un conte en el qual aparegui un arbre, una planta i una flor en algun moment.

10. Sabries explicar la diferència que hi ha entre un arbre, una planta i una flor? Ajuda't d'un diccionari si cal.

11. Crea un pòster per a l’aula escollint cada alumne un arbre, una planta i una flor. No poden repetir-se. A sota anota el seu nom en català i el seu nom científic, en llatí.

12. Autoavalua’t: reflexiona sobre com t’ha sortit el treball en aquesta fitxa. Amb quines dificultats t’has trobat i per què? Com les has solventades? T’ha resultat interessant conèixer el nom d’arbres, plantes i flors? Per què?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;