dimecres, 19 de desembre del 2012

Felicitació enfellonida de Nadal. Adreçat a tothom.

Des d'aquí aprofito per felicitar a tothom que hagi fet alguna consulta del blog, que faig amb tanta devoció i afany per l'alumnat, tant el que tinc a les aules com per al que desconec i li pugui servir per alguna cosa.
Vivim temps difícils, i val més no pensar-hi, però hem de seguir en lluita contra aquests polítics egoistes i que roben a la gent de sota. ¿Aquests senyors i senyores de la corbata no es podrien rebaixar els seus sous dotze o tretze mil euros i afavorir tant als aturats, com gent necessitada, als pensionistes i als pobres funcionaris/àries o similars que fan un servei a la societat i que tant han estat objectes de burles i menyspreu per molta gent els darrers anys? molt trist, però els que manen menjaran en grans menjadors i luxe aquest Nadal.
Molt lamentable, però els diners que se'ls confitin, el primer és la salut, i els petits passos, com el que Catalunya va donar el proppassat diumenge, una gran mostra de solidaritat en la Marató 2012 contra el càncer, malaltia que agafarem un de cada tres, però sovint els diners els malbaratem fent guerres i enviant coets a la lluna, destruint encara més el planeta en lloc de cuidar-lo, els que no reciclen també en tenen la culpa.
Una cosa més, jo moriré parlant en català! el senyor Wert a mi no me'l podrà esborrar mai de la vida. Sóc català de moltíssimes generacions, res ho podrà canviar.
A tothom, passeu molt bones festes de Nadal (a Catalunya ho referenciem del 22 de desembre al 7 de gener, curiós, oi?), i bona entrada d'any, si els polítics ens deixen!


 Em quedo amb aquestes paraules del gran John Lennon, ell sí que tenia un gran cor i pensava en tothom, gens egoista com els líders dels països.



                     Imagina’t que no hi ha cel,                       
és fàcil si ho intentes.
Sense infern sota nostre,
damunt nosaltres només el cel blau.
Imagina a tota la gent
vivint al dia...
Imagina que no hi ha països,
no és difícil de fer,
ningú per qui matar o morir
ni tampoc religió.
Imagina’t tota la gent
vivint la seva vida en pau...
Diràs que sóc un somniador,
però no sóc l’únic;
i espero que algun dia t’uniràs a nosaltres,
i aleshores, només hi haurà un sol món.
Imagina’t que no hi ha propietat,
no sé si podràs.
que no hi ha enveja, ni tampoc fam,
sinó homes vivint en germanor.
Imagina’t que tothom,
ho comparteix tot arreu del món.
Diràs que sóc un somniador,
Però no sóc l’únic;
I espero que algun dia t’uniràs a nosaltres,
I aleshores, només hi haurà un sol món.
John Lennon “Imagine” dins Imagine (1971)






(Imatges extretes de: bibliotecacaparella.blogspot.com, bibliotecamontfollet.blogspot.com)

(Traducció d' Imagine: Josep Maria Corretger)

!!EXERCICIS
1. Realitza una felicitació nadalenca en català original.
2. Escriu un text de cent paraules on expliquis què faràs durant aquestes festes i si la crisi t'afectarà en les celebracions.
3. Pensa i escriu dos desitjos per al proper any nou. Un a nivell personal i un altre a nivell mundial.
4. Fòrum: ara imagina't que puguessis canviar el món, aporta idees per lluitar contra la crisi? quines propostes faries si estessis al poder?

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Les coses que faré durant aquest Nadal dependran bàsicament del sou dels meus pares, del meu temps i de les notes que tregui a l'acabar el trimestre.
Cada any per Nadal vaig a fer els típics menjars i sopars nadalencs on hi ha una taula ben plena de menjar i de postre hi han els típics dolços que m'embogeixen, aquests menjars m'agraden ja que almenys un cop l'any ens reunim tota la família, potser és l'excusa per veuren's, però aquest any la cosa no va molt bé ja que tinc l'àvia a l'hospital.
Tambè durant el Nadal vull anar-me'n de compres, però m'esperaré a les rebaixes del dia 7 de gener del 2013.
Al 2013 els meus propòsits són treure'm el primer de batxiderat, trobar treball i intentar passar més temps amb la meva família i amics ja que amb l'institut no puc dedicar-m'hi tot el que voldria ja que no m'ho sé compaginar bé.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Ariadna,

Correccions:

hi ha, veure'ns, després (adverbi de temps), Batxillerat, a l'institut.

Recorda't de posar un títol i a sota del text el nom i cognom. Pensa en separar els paràgrafs amb intros per tal que es vegi l'estructura.

Corregeix les faltes i me les ensenyes.

Gràcies per participar en aquesta fitxa.

Tens dos positius.

JM.

Afap ha dit...


Pertanyo a una associació sense ànim de lucre (llar-residència per a persones amb discapacitat física) i cada any busquem imatges gratuites per confeccionar la nostra felicitació de Nadal. Ens doneu permís per utilitzar la imatge de l'arbre (felicitació enfellonida)? La trobo perfecta per felicitar el nadal. Gràcies

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Afap,

Cap problema, de totes maneres no la vaig fer jo, és pública.

Gràcies per consultar el blog!

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;