dissabte, 31 d’agost del 2019

La meva paraula preferida (75): "Tustar". Adreçada a tothom

Tustar:
D’origen onomatopeic. Expressió que prové del so tus-tus, de picar alguna cosa.

1.      Colpejar, pegar.
Ex:
-Em va tustar a la cama després de la discussió.

2.      Tustar a la porta: colpejar-la amb els nusos dels dits.
Ex:
-En sentir tustar a la porta reiteradament em vaig espantar.

.Són sinònims:
copejar, trucar, picar, pegar, batre, cascar, masegar, percudir, arrufar, maganyar, matxucar, emmatxucar.


.Justificació:
Aquest mes m’he decidit per aquest mot perquè m’encanta el bé que sona en pronunciar-lo i és d’un registre més elevat. També per compartir-lo i que s’empri una mica més, com alguns dels seus sinònims i no sempre els mateixos: pegar o colpejar.

(Font: diccionaris.cat)

(Imatge extreta de: DIR)


EXERCICIS:
1.      Redacta cinc oracions amb el mot tustar.
2.      Escull la teva paraula preferida del mes i justifica el perquè.
3.      Cerca diversos sinònims de la paraula preferida que hagis escollit.
4.      Inventa un joc per aprendre noves paraules.
5.      Fòrum: coneixies la paraula tustar? Si la resposta és no, esmenta quines paraules empraves al seu lloc.
6.      Hi ha paraules pot utilitzades a la nostra llengua, quina recomanaries usar més o salvar de l’oblit i per què?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;