Un dia, un il·lustre mestre reuní a centenars de deixebles en una carpa.
“Estimats
alumnes, escolteu la veu del que sap”, clamà.
“Mai heu de relacionar-vos amb la dona d’un altre, ni beure alcohol ni menjar
carn”, afegí. Després de les seves paraules, un dels assistents s’atreví a
preguntar.
“Mestre,
l’altre dia, no era vostè el que estava abraçat a l’esposa de Jai?”. “Sí, era
jo”, contestà el mestre. Llavors un altre oient preguntà: “I no estigué bevent fa
dues nits en una taberna?”. “Aquell també era jo”, digué. I un tercer home
exclamà: “I no era vostè el que l’altre dia menjava carn al mercat?”. “Efectivament”,
afirmà el mestre. “Llavors, per què ens demana que no fem el que vostè fa?”, increpà un alumne. “Perquè una cosa és
ensenyar i l’altra és practicar”, replicà
el mestre.
Aquesta
història ens ensenya que s’ha de desconfiar d’aquelles persones que prediquen
un model de vida i uns valors, i llavors són les primeres en no complir-los.
(Extret
de la revista “Pronto”. Traducció: Josep Maria Corretger)
[Imatge extreta de: fotograma del film “El mestre”, 2015)
EXERCICIS:
1.
Realitza un resum d’aquest conte amb valors.
2.
Explica el significat de les paraules assenyalades en color lila.
3.
Escriu un sinònim de:
Il·lustre,
deixebles, clamà, replicà.
4.
Comenta una situació real com la que apareix al conte.
5.
Qui diu la següent afirmació i per què la diu?
“Perquè
una cosa és ensenyar i l’altra és practicar”.
6.
Pensa i anomena un altre títol per a aquest conte.
7.
Subratlla la forma correcta de les següents parelles:
Bebent
/ bevent; taverna / taberna; il·lustre / il.lustre; asistents / assistents.
8.
Esmenta les marques de temporalitat que apareixen al conte.
9.
Al conte apareixen diverses formes de passat, anomena’n cinc.
10.
Fòrum: estàs d’acord en aquesta sentència? Per què?
Aquesta
història ens ensenya que s’ha de desconfiar d’aquelles persones que prediquen
un model de vida i uns valors, i llavors són les primeres en no complir-los.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada