divendres, 1 d’agost del 2014

La meva paraula preferida (30): " Fremir". Adreçat a tothom.


Fremir:
Tremolar fortament, estremir-se.
Ex:
-Quan em van repartir l’examen vaig fremir per tot el que m’hi jugava.


.Justificació:
És una paraula que m’agrada la seva sonoritat i que s’escolta molt poc, per tant, l’hem d’emprar més. Té un caire més literari.


(Font: Diccionari manual de la llengua catalana, Enciclopèdia Catalana, Barcelona, 1999)
(Imatge extreta de: severitorres.org)

!!EXERCICIS:
  1. Redacta quatre oracions on aparegui la paraula fremir o formes derivades d’aquest verb derivat.
  1. Escull la teva paraula preferida d’aquest mes, i justifica el perquè de la teva tria.

  1. Fòrum: creus que hi ha paraules que s’empren molt poc i d’altres que més? Per què? La lectura ens fa aprendre més vocabulari que l’oralitat? Què en penses d’algunes pàgines web que apadrinen paraules per tal que no quedin en desús? Raona les teves respostes.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;