dilluns, 1 de març del 2010

Para compte amb el conte del comte. Adreçada a tot l'alumnat.



Aquestes tres paraules porten molta confusió a l'hora d'escriure:

1. Conte: és una narració, una historieta. Per exemple: Pere Calders escrivia molts contes divertits. Us els recomano.

2. Comte: és un títol nobiliari. Per exemple: el comte de Barcelona.

3. Compte:
a) -La factura. Per exemple: -Em podria portar el compte? Gràcies.

b)-Vigilia, tingues cura. Per exemple: -Para compte quan creuis el carrer.


!!EXERCICI:
-Ara pots escriure dotze oracions d'una línia on apareguin els diferents usos d'aquestes tres paraules i anotar la resposta a sota, on hi diu "comentaris".

10 comentaris:

Miquel ha dit...

Per: Miquel Lázaro Boix
2n Batx


Para compte amb el conte del comte:

Comte:
-El comte de Santa Coloma va assistir a la reunió.
-Aquesta nit el comte morirà en mans dels rebels.
-En Pep va ser anomenat comte de Rubí pels seus mèrits.
-El comte de Carabasses va conèixer a Miquel Martí i Pol

Conte:
-Voleu que us llegeixi un conte?
-El conte de la caputxeta vermella ja el tinc molt vist.
-La meva mare cada nit m’explicava un conte abans d’anar a dormir.
-Els conte són un nou món.

Compte:
-Compte amb l’esglaó!
-Crec que el compte de la compra esta equivocat.
-Ja va sent hora que demanis el compte a cambrer.
-Si no tens compte et faràs mal.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Miquel!
molt bé, l´únic que t'has deixat l'accent a "està".

Gràcies per participar al blog, m'anoto la feina extra.
JM.

irene ha dit...

Conte

-El major passatemps del meu avi era escriure contes sobre l’Edat Mitjana.
-Encara conservo el meu conte preferit de quan era petita.
-La Joana sempre vol que li expliquem el mateix conte.
-Aquets noiets estan acostumats a que els llegeixin un compte abans de dormir, així que afanyat en fer-ho o ploraran.

Comte

-Temps era temps, a la casa dels veïns, hi vivien els comtes de Tarragona.
-Finalment, el comte Jaume es va casar amb la princesa Maria.
-Recordo que em va explicar que li hagués agradat viure a l’època dels reis, dels prínceps, dels comtes i dels cavallers.
-El comte de Castelldefels, sempre es preocupava pels pagesos que treballaven les seves terres.

Compte

-Sempre que vaig a comprar demano el compte per si les mosques.
-Com vaig llençar el compte a les escombraries no puc canviar aquest jersei tan lleig!
-Compte, que cauràs!
-Ves amb molt de compte quan passis pel Raval, que et podrien robar.


Irene Gómez
2n Batx.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Irene!
bona resolució de l'exercici. Només una correcció:

"aquests nois". Aquest/a, aquests/es.

M'anoto que has fet feina extra.
Gràcies per participar al blog.
JM.

Cristina ha dit...

Cristina Fernández
2n Batx


Comte:

-El compte va convidar a tot el veïnat a sopar.
-El comte va morir al 1938 en mans de la seva dona.
-Ahir a les notícies va sortir el comte dirigint unes paraules al seu poble.
-El comte de castella va guanyar la batalla de manera molt noble.

Conte:
-No t'inventis contes, digues la veritat.
-L'autor d'aquest conte no m'agrada gens.
-De petita m'agradava inventar-me contes.
-Els contes per a nens petits guarden un rerefons de valors.

Compte:
-Has d'anar amb compte quan agafis roses, que punxen.
-Aquest nen no mira per on va, ha de tenir una mica més de compte.
-Jo ja he acabat, vaig a demanar el compte, que pago jo.
-L'altre dia vaig anar a prendre un cafè i es van equivocar en el compte.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Cristina!
molt bé, només que la primera frase no porta p.

La resta bé.

Gràcies per participar de nou.
JM.

Unknown ha dit...

Comte:
1. Vam visitar un castell de l'antiguitat on hi havíen retrats del comte de Barcelona.
2. A l'any 985 governava el comte Borrell II a Barcelona.
3. M'agrada la historia del comte de Montecristo, una novel·la d'Alejandro Dumas.
4. El comte de Toreno, un conegut polític espanyol, morí l'any 1843.

Conte:
1. De petita, la meva àvia sempre m'explicava el conte de la Caputxeta Vermella.
2. Potser aniré a la llibreria a comprar un conte per al meu nebot.
3. Amb la imaginació que tens, podries escriure un llibre de contes.
4. El meu germà no es pot dormir fins que la mare no llegeix un dels contes que tant li agraden.

Compte:
1. Ves amb compte si surts aquesta nit de festa!
2. El compte del sopar va pujar molt però ens vam quedar plens!
3. Compte amb aquell cotxe que va massa ràpid.
4. Si no t'agrada el regal et deixo el compte i ho canvies.



Sara Espinosa López
2n Batx

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Sara!
molt bé. Gràcies per escriure al blog. M'anoto la teva feina extra que t'arrodonirà la nota.

De cara al tercer trimestre pots fer-ne més.
JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Sara!
molt bé. Gràcies per escriure al blog. M'anoto la teva feina extra que t'arrodonirà la nota.

De cara al tercer trimestre pots fer-ne més.
JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Us animo a seguir participant.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;