dissabte, 12 de setembre del 2009

Una expressió per a l’ESO. “Això sembla el mercat de Calaf”


L’altre dia viatjant amb tren entre Manresa i Calaf vaig asseure’m al costat d’un senyor d’avançada edat que anava i era de Calaf. Vam establir una agradable conversa i llavors vaig aprofitar per preguntar-li el veritable origen d’aquella mítica frase feta que publicitava el seu poble: “Això sembla el mercat de Calaf”.
Aquell senyor que era un pou de saber em va comentar que explicava “la llegenda” recollida per Agustí Serafí Pitarra, que un matí de molt fred al mercat de Calaf la gent, tant compradors com venedors varen quedar-se amb les paraules a la boca, no els sortien les paraules i embarbussats a causa del fred no s’entenien entre ells ni a l’hora de comprar ni a l’hora de vendre. Aquesta petita història, tant si és certa com si no, originada pel poble ha donat fruit a una mítica frase. Vaig estar molt agraït que m’expliqués aquella frase que tants anys he utilitzat i de la qual desconeixia el seu veritable origen. A més, em va dir que l’Ajuntament de Calaf venia auques on s’explicava aquesta frase. Si passeu per allí, en podeu encomanar una!
!!EXERCICI:
-Aprofitant que aquest 2009 és l’any Joan Amades, autor de molts llibres que expliquen la nostra tradició popular, pots cercar una frase feta o una expressió popular i esbrinar-ne el seu origen. Pots anotar el resultat de la investigació on hi diu “Comentaris” o lliurar-la al professor si així ho desitges. Gràcies.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;