.Què és i per a què serveix?
És una graella feta en un
foli en blanc o quadriculat que serveix per a registrar les faltes
ortogràfiques que s’han realitzat en les activitats corregides de la matèria de
català.
.Quines activitats
hi registrarem?
Hi anotarem el nombre de
faltes ortogràfiques de les activitats lliurades pel professor/a i corregides,
principalment, les dels exàmens, dictats, i redaccions.
.Realitzem
el gràfic de faltes
1. Agafa un foli, posa’l
en horitzontal i amb un regle traça una ela agafant gairebé la totalitat del
full.
2. A la columna vertical anota
cada cinc centímetres una ratlleta més forta, així fins a 50, que seran 50
faltes. Llavors, marca les 4 ratlletes més petites que estaran dins de cada
sector de cinc centímetres.
3. A la ratlla de sota i
en horitzontal, anota al principi 1r TRIMESTRE, per la meitat, 2n TRIMESTRE, i cap
a la tercera part de la línia, 3r TRIMESTRE.
4. En un marge de 2
centímetres, anotaràs un ratlleta vertical, i a sota, el nom de l’activitat
corregida, i just al davall, la data de lliurament, per exemple:
Descripció
15-9-2025
5. Posteriorment, amb
puntets sortits des del número de la falta en horitzontal, aniràs a cercar els
puntets verticals sortits del nom de l’activitat. Quan es trobaran posaràs un
puntet.
6. Finalment, des del
número de les faltes i amb bolígraf o retolador roig cercaràs el punt, i amb un
regle crearàs la ratlla.
.Com ho
farem?
L’alumne rebrà l’activitat
corregida i amb les faltes assenyalades (subratllades) per tal que cerqui la
correcció, o bé corregides. Prèviament, les corregirà a la llibreta si són de l’examen,
ja que s’ha de lliurar de nou minuts després, o a sota l’activitat si és
retornada en dues columnes el següent dia de classe.
S’anotarà el nombre total
de faltes d’aquella activitat i que ja et donarà el professor. A la columna de
l’esquerra posaràs FALTA i escriuràs la falta, llavors, amb una fletxa llarga,
aportaràs la correcció d’aquella paraula. Sempre un mot sota l’altre. Et deixo
amb un exemple!
FALTES
N.
total: 8 faltes
FALTA CORRECCIÓ
Desde -----------------------------------------------------------------------------------des de
Tenia que
-------------------------------------------------------------------------------havia
de /d’
N.B. Les faltes de
puntuació s’hauran de corregir copiant l’oració sencera. S’hauran d’introduir
al gràfic de faltes perquè computen com a falta.
.Anem al gràfic
de faltes
Quan
hàgim finalitzat la correcció de les faltes de l’activitat rebuda, les
aportarem al gràfic de faltes. Allí hi haurà totes les activitats corregides
pel professor introduïdes.
.Quina és la seva funció?
El
professor abans de realitzar una activitat escrita et demanarà revisar totes
les faltes d’ortografia corregides per a què no es tornin a repetir. Finalment,
en un dia concret, et demanarà el gràfic de faltes per a visionar la teva
evolució ortogràfica, si millora o bé empitjora i perquè. Si l’activitat es
porta a terme correctament, reduiràs les teves faltes ortogràfiques.
.Revisa el text abans de lliurar-lo
Després
de diverses activitats lliurades i rebudes corregides, t’adonaràs que moltes
faltes ortogràfiques es van repetint, i que les realitzes perquè no t’hi fixes
el suficient.
Per
exemple, són faltes habituals:
Es (verb ser) o és (pronom), per què (explicació), habia, tinc que, sudadera, fútbol.
[Imatge
del joc extreta de: Walmart]
EXERCICIS:
1.
Realitza el teu gràfic de faltes.
2.
Corregeix les faltes amb dues columnes tal i com s’aporta a la fitxa.
3.
Aporta 5 faltes ortogràfiques realitzes en català i justifica el perquè del teu
error.
4.
Fòrum: t’ajuda el gràfic de faltes a millorar en l’ortografia? Per què?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada