dijous, 17 de maig del 2018

La meva paraula preferida (68): "Pruïja". Adreçat a tothom


.Pruïja:

1. [F] Picor intensa, viva.

Ex:

-A causa de la conjuntivitis em va venir una pruïja intensa a l'ull.
-Després de practicar esport tinc una pruïja al cos.
-La pilositat em provoca pruïja de manera sovintejada.



2. Moltes ganes de fer una cosa.

Ex:

-Té la pruïja de jugar a futbol.
-A la classe de ciències no tenia pruïja per res.
-Segons el dia tinc més o menys pruïja a l'hora de fer les tasques de la llar.


.Justificació:

Paraula interessant d'emprar-la i a més, correctament. Recordar que és una paraula femenina, i que per tant, no la podem emprar en masculí. Té una sonoritat una pèl lletja i et pot costar emprar-la, tanmateix, també pot tenir una significació positiva.


(Material de consulta: GDLC)

(Imatge extreta de: lonit.ru)



!!EXERCICIS:

1. Redacta vuit oracions on aparegui la paraula pruïja.

2. Aporta la teva paraula preferida d'aquest més. Pot ser coneguda o bé desconeguda. Recomano que sigui una paraula que no coneixies. Llavors, aporta el seu significat i justifica el perquè de la teva elecció.

3. Escriu el significat de quatre mots que hagis après aquest darrer mes.

4. Fòrum: com aprens vocabulari nou? Com enriqueixes la teva expressió oral i escrita? Quines són les teves estratègies? Penses que els mitjans de comunicació són facilitadors de l'aprenentatge de vocabulari nou?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;