Ens
aturem en una de les faltes més habituals en el sector educatiu. Tan sols cal
posar-hi una miqueta d’atenció per tal de no equivocar-se mai més.
És:
Verb ser. Es tradueix per “es” en castellà.
Ex:
-La Marta és agradable.
-La Marta es agradable (castellà).
Es:
Pronom. Apareix al lloc del nom. No és del verb ser. Es
tradueix per “se” en castellà.
Ex:
-En Joan es pentina sovint.
-Juan se peina a menudo (castellà).
(Imatge
extreta de: Prensa Libre)
EXERCICIS:
1. Explica quan s’accentua ES i quan no.
2. Redacta vuit oracions. Quatre amb És i
amb Es.
3. Aporta oracions amb És / Es que
continguin errades i corregeix-les.
4. Esmenta en quines d’aquestes oracions en
què apareix És / Es és correcte o incorrecte i per què.
.És
mira al mirall contínuament.
.No
sap si es veurà capaç de fer-ho.
.Res
es com semblava.
.La
Martina es empàtica, es a dir, té en compte els altres.
.Quan
pot és neteja les dents.
.El
sol es pon en finalitzar la tarda.
.Cada
vegada que va a la piscina, és dutxa abans de banyar-se,
.La
meva investigació em dirà si es o no sospitós.
.Tot
es a punt.
.En
Jordi es troba al mas amb el seu pare.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada