divendres, 25 de setembre del 2020

El present d'indicatiu. Adreçat a l'Aula d'acollida i a 1r d'ESO


Avui anem a veure a treballar el Present d’indicatiu. Els verbs de la 1a conjugació acaben en -AR, com per exemple, cantar o ballar, els de la 2a en -ER o -RE, com témer, perdre i els de la 3a en -IR, com dormir o servir. Fixa’t que actualment, la forma “soc” no s’accentua, atès que, s’ha suprimit del llistat definitiu de quinze mots de l’accent diacrític.

VERBS: Present d’indicatiu dels verbs SER, DIR-SE, TENIR, VIURE

 

SER

DIR-SE

TENIR

VIURE

Jo

Soc

Em dic

Tinc

Visc

Tu

Ets

Et dius

Tens

Vius

Ell/a

És

Es diu

Viu

Nosaltres

Som

Ens diem

Tenim

Vivim

Vosaltres

Sou

Us dieu

Teniu

Viviu

Ells/es

Són

Es diuen

Tenen

Viuen

 

N.B. Pots ampliar i revisar d’altres temps verbals en el present enllaç:

http://pdf.teidedigital.com/cat/3396/04%20Taules%20de%20formes%20verbals.pdf

Si revises, llegeixes i memoritzes els temps verbals t’expressaràs millor i evitaràs faltes ortogràfiques.


(Adaptació: DIVERSOS, 2010, Món. Llengua i interculturalitat, Materials per a l’alumnat nouvingut, Usuari bàsic A1 i A2, Grup Promotor Santillana, Barcelona).

(Imatge extreta de: El blog de l'Optimot)

 

EXERCICIS:

1. Escriu el present d’indicatiu del verb “cantar”.

2. Redacta una oració amb cadascuna de les formes donades. Poden trobar-se en qualsevol posició.

Ets:

Sou:

Us dieu:

Tens:

Visc:

3. Emplena els següents buits de cada frase amb la forma corresponent de la taula verbal.

-Jo ______ de Lleida.

-Tu _______ dotze anys.

-La germana de la meva mare _________ Marta.

-Els meus cosins ________ a Badalona.

-La meva professora _____ de Reus.

4. Crea una sopa de lletres amb algunes formes verbals de la taula de dalt.

5. Autoavalua’t: reflexiona sobre els dubtes que t’han sorgit durant el treball d’aquesta fitxa sobre el present indicatiu. Què no has entès i per què? Com ho has resolt? Què has après treballant el present d’indicatiu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;