dilluns, 31 d’agost del 2020

Conte amb valors: "Les mares". Adreçat a tothom

 Dues amigues estaven prenent un cafè quan una digué, amb to de queixa:

-“La meva mare em telefona sovint per a què vagi a veure-la. Hi vaig poc, perquè m’esgota. Ja saps com són les persones grans, expliquen les mateixes coses una i altra vegada. A més, sempre tinc compromisos”.

La seva amiga, en canvi, li comentà que ella parlava molt amb la seva mare i que, si estava trista o se sentia sola acudia a ella.

-“I sempre em sento millor”, afegí. 

-“Ets millor filla que jo”, concluí l’altra. 

-“No et pensis. Mira, visito a la meva mare al cementiri. Va morir fa temps, emperò mentre va estar amb mi, jo pensava com a tu. I, ara, no saps quant la trobo a faltar i quanta falta em fa. Pren nota de la meva experiència i fes-me cas: valora la seva presència, fixa’t en les seves virtuts i fes com qui no ho veu”.

Aquella conversa va fer que la seva amiga medités de camí a l’oficina. En arribar, li digué a la seva secretària:

-“No em passis trucades, he de parlar amb la meva mare. I canvia tota la meva agenda, perquè avui li dedicaré tot el dia”.

I és que, gràcies a la conversa que havia establert, s’adonà que moltes vegades no donem valor a l’estima que les altres persones ens ofereixen i acabem perdent-les per no comprendre l’importants que són per a la nostra vida. Així que aprenguem a valorar als nostres éssers estimats abans que sigui massa tard.



(Conte traduït de la revista «Pronto»)

(Traducció: Josep Maria Corretger)


(Crèdit fotogràfic: CCO)



EXERCICIS:

1. Realitza un resum d’aquest conte amb valors.

2. Pensa i escriu un sinònim dels següents mots en taronja:

m’esgota:                                                   compromisos:

concluí:                                                      l’importants:

3. La paraula amagada: dins del conte podem trobar una paraula molt de moda en els nostres, atès que, la podem escoltar contínuament si parem bé l’orella, i que és equivalent a expertesa. Quina és?

4. Cerca la frase feta adequada per a l’expressió: “Fes com qui no ho veu”.

5. Quina és la forma correcta: mentres / mentre i per què?

6. Què indica el quant assenyalat en roig?

7. Escriu la forma catalana equivalent per a la incorrecta: “darse cuenta”.

8. Cerca marques de temps que apareguin al conte “Les mares”.

9. Fòrum: avui dia valorem tot el que fan les nostres mares i pares per nosaltres? Els hi retornem quan més ens necessiten a mesura que es fan grans? Com ho veus? 

10. Opinió: què t’ha semblat aquest conte amb valors? T’ha agradat la lliçó que dona per al nostre dia a dia? Quina és? I estàs d’acord? Per què? Raona les teves respostes.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;