dilluns, 28 de novembre del 2011

Anem al teatre! Adreçat a l'ESO.



Un dia o altre tothom ha anat alguna vegada al teatre. En aquesta fitxa treballarem i aprendrem els elements que veiem quan visualitzem una obra. Si és necessari fes una cerca per Internet.

I com es diuen els actors: "Molta merda!", que vol dir, 'bona sort!".


(Fotografia extreta de: freepik.es)


!!EXERCICIS:


1) Escriu els elements que apareixen en una obra de teatre. Poden ser sobre la representació sobre el guió. Però cada element al seu grup.

2) Esmenta el nom de quatre obres de teatre en català i el seu director.

3) Explica perquè t'agrada o no t'agrada el teatre.


4) Crea una petita obreta de teatre, en la qual apareguin:


-Títol original.

-Que els personatges intervinguin posant un guió al davant.

EX:

-Maria:
-Jaume:

-Un narrador (parla sense guions).

-Acotacions: explicacions de com actuen els personatges. Van entre parèntesi.

EX:

(La Maria marxa empipada de l'habitació)

-Un protagonista i un antagonista a més d'altres personatges

10 comentaris:

angelamarin ha dit...

UNA COSA MOLT ESTRANYA

UN DIA EN UN POBLE QUE ES DEIA RUBI VA SECCEIR UNA COSA MOLT ESTRANYA…
UNA NENA QUE ES DEIA ABIGAIL LI VA COMENÇAR A GUSTAR UN NOI QUE ES DEIA MAURICIO,LA NENA LI VA DIR A LA SEVA MILLOR AMIGA QUE NO LI AGRADABE NINGÚ
PERO LA SEVA AMIGA QUE ES DEIA PAULA NO SE LA VA CREURE I LI VA TORNAR A DIR…
PAULA-T’AGRADA ALGUN NOI?
ABIGAIL-NO… NINGUUU…!!!!
PAULA-ESTAS SEGURA?
ABIGAIL-DONÇ NO HO SE DEL TOT… ES QUE ME A COMENÇAT A AGRADAR UN NOI…I…
PAULA-ASI… QUI ES? COM SIGUI EL MAURICIO ET MATARE EH…ES BROMA PERO ET TIRARE PER LES ESCALES..JA TU SAPS…
ABIGAIL-NO, NO, TU TRANQUILA QUE NO HI ES EL MAURICIO, ES UN ALTRE NOI ES DIU PABLO,
I NO VA A AQUEST INSTITUT…

LA PAULA NO LI VA CREURE I LI VA TORNAR A DIR QUE COM FOSI EL MAURICIO ELLA MATEIXA LI TIRARIA PER LES ESCALES...I LA ABIGAIL COM ES NORMAL ES VA POSAR NERVIOSA I LI VA TORNAR A DIR QUE ES CALMESI I QUE ESTIGUESI TRANQUILA PERQUE ELLA NO SI FOTRIA AL MIG.
ABIGAIL-E ESTAT PARLAN ANB EL MAURICIO, LI E PREGUNTAT QUE SI TENIA NOVIA I M’HA DIT QUE NO (TOTA VERMELLA).
PAULA-VEUS COM SI QUE T’AGRADA... (TOTA FURIOSA LI AGAFA DEL COLL I LI DIU)
PAULA-IO ET VAIG AVISAR DE QUE ANESIS AMB COMPTE I QUE NO T’ACERQUESIS MOLT A ELL, APART DE QUE JO JA SE QUE TU A ELL NO LI AGRADES PERQUE ESTA MOLT ART DE TU.

ANGELA, VICKY Y PILAR <3 *__* ^^

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

JOAN BALLARÍ


-Es un nen que vol ser ballari , pero el seu pare no li deixaba per que deia que era de nenes , ell vivia amb els seus pares la seva mare , estava dacord sobre al hobi del seu fill.

Pero el seu pare si negava aixi que van discutir .

SITUACIO

Els seus pare estaven discutin en la sala de estar en el sofa de al costat de la tele cuan de sobte el seu fill Joan els i va dir a la seva mare i al seu pare que no faria ballet que faria pisina , pero era mentira... nomes ho feia per a que el seus pares no discuteixin.

Joan es desperta per el mati era el dia de anar a "pisina" pero en realitat ell anava a ballet va anar unes cuantes setmanes per els seus pares es creien que anava a la pisina un dia el seu pare volia anar a veurel a la piscina
va anar i va veure el seu fill Joan ballan com una nena i el seu pare u va veure i li va agafar de la orella i sel va donar casa en arrivar a cassa , el va castigar sense sortir de casa i sense jugar a rees! , la seva mare al veure ke el seu marit li castigava per aixo li va donar pena i va decidir deixa el pare i anarse a vivir a un altre lloc am el seu fill perke tambe tenia problemas matrimonials


Kirian Miralles
Achraf El Bakouri

2nC.

1/12/11

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Ángela!

Els personatges parlen amb guins, n'has posat diversos però això sembla més una narració.

De totes maneres gràcies per participar. Et corregeixo les faltes:

Rubí, succeir, a agradar,agradava,però, ningú, estàs, doncs, no ho sé, és que, m'ha començat, ah sí, qui és, tiraré, ja t'ho saps, tranquil·la, no hi és, no la va creure, com si fos, que es calmés, perquè, ella no es posaria al mig,he estat parlant, li he preguntat, xicota, tota empipada, jo, anessis, t'acostessis, a part, de què, ja sé que, molt fart.

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Kirian!

Abans he posat "guins" per comptes de 'guions'. Disculpeu.

Kirian i Achraff els personatges parlen amb guions!!! sinó no és teatre.

Us corregeixo les faltes:

és un nen, ballarí, però, deixava, perquè, hobby o entreteniment, s'hi negava, així, discutint, sofà, a la sala d'estar, quan, no els hi va dir, piscina, només, d'anar, matí, veure'l, quantes, ballant, ho va veure, li va agafar l'orella, (la propera frase no té sentit), casa, res, que, deixar, va decidir marxar, a viure, amb, també, problemes.

Cal que reviseu l'escriptura abans d'afegir una fitxa. Verifiqueu les correccions.

Gràcies per participar.

JM.

Anònim ha dit...

En la classe de 2nA del IES J.V
FOIX...

-Ana: Ets una inútil, no serveixes per res!

-Marta: A mi no hem diguis això, que tothom es pot equivocar!
De sobte arriba el professor.

-Professor: Eh! Noies, que passa aquí?

-Ana i Marta: Doncs... que... ella!

-Professor: De una en una que em parleu les dues a l'hora i no ho entenc, comença tu Ana.

-Ana: Doncs que estàvem fent el treball de síntesis, y la Marta ho ha posat tot malament y ara em hagut de començar de nou.

-Marta: Això es mentida!

-Ana: Es veritat no hem diguis mentidera que et dono un ostia. (La Marta posa cara de molt enfadada i li estira dels cabells)

-Professor: Nenes tranquil•les, vingueu amb mi a prefectura.

En prefectura.

-Professor: Teniu aquest paper.

-Marta: Que hem de fer amb aquest paper? (Posa cara de preocupada, i la Ana posa cara de venjança)

-Professor: Heu de posar el que ha succeït a classe. Un cop hageu acabat us quedeu aquí amb mi castigades que trucarem als pares, per avisar-los del problema que heu tingut les dues i que no es torni a repetir, si passa un altre cop quedareu expulsades una setmana.

El professor marxa i l’Anna i la Marta queden xerrant a l’aula de l’ocorregut.

-Ana: T’odio nena, per culpa teva em acabat aquí.(La mira amb cara de fàstic)

-Marta: No em provoquis, no em provoquis nena...

El professor entra, las calma, els hi recull el paper y les deixa castigades, las nenes han aprés una lliçó, s’han perdonat i tot està solucionat.


Alex Colás García
Xènia Gimeno Castro
2n ESO A

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Xènia i Àlex!

D'entrada us vull felicitar perquè heu fet l'obra de teatre molt ben feta, ben presentada.

Us corregeixo les faltes que he vist:

a la classe, em diguis, què passa, d'una en d'una, de síntesi, i, hem hagut, és veritat, és mentida, òstia, a prefectura, què hem de fer,hagueu, Anna, han après.

Repeteixo, molt bon treball i ben presentat.

Gràcies per participar al blog i prenc nota del treball, ara també cal que l'imprimiu, una còpia cadascun.

JM.

Alex Recio, Ruben Diaz, Moha i Iliass ha dit...

PARTIT BARÇA-MADRID (Tangana de final de partit)

Narrador: En el minut 89 de partit...Pepe s’encara amb Dani Alves...
Dani Alves: Eh, eh! Que hacé vo boludo!
Pepe: Que dise si lo hasé vo!
Arbitre: Eh, eh calma chicos, arreglemoslo, haver que ha pasado...?
Pepe i Alves a la vegada: A sio el!
Àrbitre: A veure...calma siusplau...
Pepe: Que el fingió que sho li havia metido un codaso...
Alves: Mentira boludo! Si vo tu...
Àrbitre: A veure nois... tranquil•litzeu-vos...per favor...
Narrador: L’àrbitre li treu una targeta groga a tots dos...
Àrbitre: A veure nois doneu-vos les mans i ja esta...
Narrador: Al final es donen les mans i una bona abraçada... L’àrbitre pita el final... Tots es donen les mans...

Dani Alves i Pepe tenen l’idioma Brasilé.

Fet per: Alex Recio i Rubén Diaz

Interpretada per: Alex Recio, Rubén Diaz, Moha ElGazhoui i Iliass Lahri.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola nois!

Molt bé, sembla una obreta interessant, veurem com surt representada a l'aula. Penseu que heu de transmetre les emocions, ja que sereu els protagonistes.

M'anoto el vostre treball, tot i que havia dit màxim dos alumnes.

Gràcies per participar al blog.

JM.

Selene ha dit...

EXERCICI 1:

Ha d'haver-hi un esenari amb el seu taloner, amb el personatge i els personatges que hi ha normalment són un protagonista, un secundari i tots el altres i microfons.

EXERCICI 2:

1.M'agrada molt el que fas el seu director és Edu Percas.

2.Ja en tinc 30! i el seu director es Àngel Alonso.

3.S'acaba el joc i el seu director es Pep Far.

4.A l'antorn de Piradello i el su director és Jaume Cortadelles.

EXERCICI 3:

A mi no m'agrada elñ teatra perquè de moment les que he anat a veure m'han avorrit molt.

EXERCICI 4:

TÍTOL:LA BARALLA DE LAS LLAMINADURES.

Uns quants nens i nenes entren a una tenda de llaminadures.

-MARTA:Jo que puc agafar!

-MARC(EL PROTAGONISTA):Podries agafar una clau d'aquestes picants!

-MARINA(ES LA ANTEGONISTA):No podries agafar totxos d'aquets petits?

Dons la Marta ni va fer cas ni a un ni a altre, va agafar el que va voler.

-MARTA:Agafaré 5 maduixes, 2 mores, 3 llengues, 1 pebrot i 7 pica-picas.

-MARINA(ES LA ANTEGONISTA):Bé fes el que tu bulguis.

-MARC(EL PROTAGONISTE):Dons noia agafa el que a tu et sembli perquè després fes el que tu vols i a mi almenys no em demanis més opinions.

Selene Gómez. 2nA.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Selene!

Et corregeixo les faltes:

escenari, teló, els personatges que hi ha normalment..., és (del verb ser), entorn,teatre, botiga (no 'tenda'), Què (exclamatiu), doncs, llengües, antagonista, vulguis, facis.

Molt bé, has treballat força. El dia que vagis al teatre i enganxis una obra divertida, no t'hi mouràs!

Gràcies per participar, pots seguir fent-ho.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;