dilluns, 31 de desembre del 2018
Molt bones festes i entrada d'any! Adreçat a tothom
dijous, 27 de desembre del 2018
Pompeu Fabra. Adreçat a l'ESO
-
Relaciona els següents esdeveniments amb el seu any corresponent. Si és necessari hauràs de cercar-lo a la fitxa.
-
Quina era la finalitat que tingué present Pompeu Fabra a l’hora de realitzar la “Gramàtica catalana”? Per què?
-
Fòrum: creus que era necessari que l’IEC edités un diccionari, una gramàtica i una ortografia posterior a la de Pompeu Fabra? Per què?
-
Aporta quatre paraules que s’hagin afegit al diccionari ortogràfic des del 1995.
-
Realitza una presentación digital sobre la vida i obra de Pompeu Fabra.
-
Creació artística: crea un punt de llibre sobre Pompeu Fabra.
-
Ara que ja coneixes una mica més la vida de Pompeu Fabra, imagina’t que ets un guia turístic i que prepares una ruta sobre Pompeu Fabra. Cerca llocs i anys per on va passar i prepara la ruta que presentaries als visitants.
-
Autoavalua’t: com t’han sortit les activitats d’aquesta fitxa? Què t’ha costat més d’entendre i per què? Què t’ha servit per al dia de demà?
divendres, 21 de desembre del 2018
Els nombres (4). Adreçat a l'aula d'acollida i a l'ESO
dimarts, 18 de desembre del 2018
Aprenem amb l'aula d'acollida. Un kahoot. Aula d'acollida
Avui us proposo un Kahoot sobre els temes que s'han treballat aquests darrers dies de classe:
!!EXERCICIS:
1. Realitza el present Kahoot sobre el tema 1 de l'aula d'acollida.
2. Crea un Kahoot amb vint o trenta preguntes per treballar futurs temes.
3. Fòrum: t'agrada aprendre català mitjançant jocs? Per què?
divendres, 14 de desembre del 2018
Entre si... o entre sí... Adreçat a tothom
dimarts, 11 de desembre del 2018
Curs "La sardana aplicada al món educatiu"
Des d'aquí us faig arribar informació sobre aquest nou curs que impartiré juntament amb la meva germana Maria Rosa. Sempre he estat interessat per la sardana i en els propers anys tornarà a introduir-se amb força a les escoles i posteriorment, als instituts. Ha estat qüestió de molt esforç vetllar per tal que el Departament d'Educació donés la pertinent acreditació a aquesta idea que vaig tenir fa prop de dos anys.
Aprendre a ballar la nostra dansa nacional, a més de ser un fet cultural, és una bona lliçó de matemàtiques, atès que, has de comptar, i repartir, a la vegada, que has de ballar correctament. Per tant, des d'aquí us enllaço la informació per tal si hi ha algun interessat o per si en voleu fer difusió. Si el grup és nombrós, l'associació Aprèn Online realitza descomptes. En principi, i com porta el seu títol, s'adreça a docents, però el pot fer qui vulgui. S'impartirà quatre vegades a l'any, una per estació. L'objectiu és que la sardana no es perdi i arreli en les noves generacions que pugen.
Si ho desitgeu, també en podeu fer difusió, perquè si no tenim un mínim de 10 alumnes en perilla la seva existència.
Kahoot sobre la sardana: