dijous, 24 de gener del 2013

Pràctica d'examen (2). Adreçat a Batxillerat.






(Article extret de: El Periódico de Catalunya)




!!EXERCICIS:

1. Clica a les imatges i amplia-les. Escriu un sinònim de cada paraula subratllada. En la mesura que sigui possible has de respectar el gènere i el nombre, o el temps verbal i persona si és un verb. Si algú hi ha participat pots cercar d'altres sinònims.

2. Realitza un resum d'un dels del text. Recorda: resumir no és copiar, sinó explicar amb les teves paraules que has entès. Tampoc pots citar el text o l'autor, cal que comencis i acabis directament.

3. Contextualitza l'oració subratllada. Què significa dins del text? No pot superar la línia.



6 comentaris:

  1. Olga Crespo 2Nd batx.nocturn

    1-Clica a les imatges i amplia-les. Escriu un sinònim de cada paraula subratllada. En la mesura que sigui possible has de respectar el gènere i el nombre, o el temps verbal i persona si és un verb.

    Rutina: Costum
    Fracàs: Insuccés.
    Divertit: Alegre
    Reclamaven: Demanaven.
    Déficit: Reduït
    Intrigat: Interessat
    Rèplica: Contestació.

    ResponElimina
  2. Hola Olga,

    Les respostes són correctes.

    M'anoto el teu treball.

    Gràcies per participar.

    JM.

    ResponElimina
  3. 1. Paraules torbades en el mateix text al voltant de les subratllades.

    Commemorat: rememoratiu
    Inadvertit: Oblit
    Escandalitza: Esvalota
    Erudites: Lletrades
    Evident: Latent
    Contertulià: paisà
    Rigorosa: Estricta

    2.Resum
    Després del fracàs de la celebració en Berchtesgaden, Alemanya per la celebració del congrés: Saber escoltar. S'observa que la nostra societat segueix arrossegant el problema de no saber escoltar, els experts que havien d'exposar el congrés no escoltaven i finalment es va haver de suspendre aquest acte.

    Aquesta evidència ha quedat exposada i desenganyada com mai, encara que sense cap dubte ho veiem tots els dies, entre televisió i ràdio, quan els debats són interromputs constantment entre els mateixos parlants per la pressa i arrogància dels participants.

    Gairebé perceptible una actitud de desinterès per qui dóna la seva opinió o una sobrevaloració del que dirà.

    Doncs bé, saber escoltar és una feina molt costosa per al nostre cervell.


    3.Contextualitza l'oració subratllada.

    Significa que escoltar dota de poca sabiduria a qui escolta; dons, com si fos un qui calla atorga. Rerament intenta fer un sarcasm del allò que ha pasat a la commemoració.

    Elisenda Cañizares Martínez

    ResponElimina
  4. Hola Elisenda,

    Correccions:

    a Berch..., un congrés sense títol, dpncs, sarcasme, passat.

    Tens tres positius.

    JM.

    ResponElimina
  5. 1-Sinònims de les paraules subratllades:

    Rutina : Costum
    Fracàs : desastre
    Divertit : Entretingut
    Reclamaven : Demanaven
    Un Dèficit : Una manca
    Intrigat : interessat
    Rèplica : Reproducció

    2-Resum


    El congrés sobre saber escoltar organitzat a Alemanya va celebrar els seus 30 anys, però ha resultat ser un desastre.

    Els assistents els hi va resultar difícil escoltar els extensos discursos del experts ponents sobre la importància d´escoltar, per quest motiu els participants es van acabar cansant.

    En la societat actual hi ha un gran desinterès per escoltar, no ens han ensenyat com prestar atenció a L'altre i aquest fet provoca molts malentesos.

    Així doncs hem de fer un esforç per escoltar, encara que ens resulta poc agradable, és una forma molt bona per fer treballar el cervell.



    3-Context de L'oració
    Suportar el que diu L'altre no té gaire èxit en la societat.

    ResponElimina
  6. Hola Abdellatif,

    Correccions:

    als assistents, l'altre.

    Tens tres positius, exercicis correctes.

    JM.

    ResponElimina